Två frågor

Nenyah

Trådstartare
Hej!
Jag har två frågor om två helt olika saker, men kändes onödigt att starta två trådar.

1. Kan två förare dela på en hund på SBK tävling? Om t.ex. sambo eller syskon vill tävla hunden i en annan gren?

2. Frågar åt en vän, om en 11,5-årig hund (Malinois) börjar höra dåligt är det något som borde kollas upp? Inga som helst ålderskrämpor i övrigt, oförskämt fräsch i kroppen och knoppen. Tävlar rallylydnad, spårar, simmar och kampar som en yngre hund.

Tack på förhand!

Ja det går att dela en hund med annan förare så att båda kan anmäla till tävling. Båda förarna måste ha ett eget konto.

Om hörselnedsättningen inte kommit plötsligt utan mer smygande på en så gammal hund hade jag tolkat det som normalt åldrande och inte kollat upp. Är det däremot någon som kom från en dag till en annan kan det vara öroninflammation på gång, men då finns även andra symtom som klåda, smärta eller röda, illaluktande öron med eller utan sekret.

Tack för båda svaren!

Jo, den har kommit smygandes dock hyfsat snabbt smygande. Men nej, inget sekret, skakningar på huvudet, klåda eller annat.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag och sambon har under en längre tid pratat om att skaffa hund och tanken känns mer och mer realistisk. Men jag känner att jag behöver...
Svar
18
· Visningar
2 069
Senast: Nenyah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka