Två bilar?

Hyundai Santa Fee servad regelbundet. Min bilmek trodde det kom ut olja ur turbon. Ska lämna den till någon annan får vi se vad de säger.
Min Honda CR-V -01 har snart gått 26 000 mil.
Jag brukar skoja och säga att jag ska köra den tills den består av ståltråd och silvertejp eftersom den får dra 1500 kg på B-kort och det är totalvikten på min transport. :)
Det som börjar rackla på den nu är att bussningar i bakvagnen har torkat bort så att det skramlar lite och så behöver den får några fula rostfläckar omhändertagna. Valde att rostlaga två balkar för att den är så fräsch motormässigt.
 
Är inne på samma linje som @Ramona har en Ford Kuga. 4wd med största motorn så den får dra 2 ton. Snittar 0,52 liter per mil.

Finns även med en mindre motor om man inte behöver dra så mycket.
 
@lady_vip XC70 är en bra bil men kanske lite dyr att pendla med. Grejen är att kör man mycket så slits ju bilen ut fortare också. Så det handlar inte bara om bränsleförbrukningen.
 
Till slut blev det en XC70, min är en 2015 som jag ramlade över till ett bra pris
Tummen upp för XC70, min bror har haft flera stycken och både han och jag tycker att den är underbar att dra husvagn, biltransporter och annat tungt med. Hyfsat bränslesnål också med D5 eller D4. Om jag behövde en kompromissbil skulle jag absolut överväga den, tillsammans med t ex Passat 4-motion.

Numera tänker jag annorlunda. Jag tröttnade på att solka ner familjebilen ut- och invändigt som stalltraktor med smutsiga hästgrejor, att stå dubbelvikt och lasta grejor i bagaget, att slå huvudet i bakluckan, att slira sönder kopplingen på en litet för hög 1:a, att kliva över draget för att komma åt det jag vill ha, att byta om i baksätet, allt sånt som man får på köpet med en kombi. Klart man kan leva med det, det gör ju massor med folk. Jag också, tidigare. Och klart man kan slå i en spik med en skiftnyckel. Men det är så mycket smidigare när man upptäckt snickarhammare. :p
 
Tummen upp för XC70, min bror har haft flera stycken och både han och jag tycker att den är underbar att dra husvagn, biltransporter och annat tungt med. Hyfsat bränslesnål också med D5 eller D4. Om jag behövde en kompromissbil skulle jag absolut överväga den, tillsammans med t ex Passat 4-motion.

Numera tänker jag annorlunda. Jag tröttnade på att solka ner familjebilen ut- och invändigt som stalltraktor med smutsiga hästgrejor, att stå dubbelvikt och lasta grejor i bagaget, att slå huvudet i bakluckan, att slira sönder kopplingen på en litet för hög 1:a, att kliva över draget för att komma åt det jag vill ha, att byta om i baksätet, allt sånt som man får på köpet med en kombi. Klart man kan leva med det, det gör ju massor med folk. Jag också, tidigare. Och klart man kan slå i en spik med en skiftnyckel. Men det är så mycket smidigare när man upptäckt snickarhammare. :p

Kan inte annat än instämma. När jag haft min privata bil i jobbet får jag sanera den (är jag ute i fält blir det rätt skitigt) och det är så tröttsamt.
 
Tummen upp för XC70, min bror har haft flera stycken och både han och jag tycker att den är underbar att dra husvagn, biltransporter och annat tungt med. Hyfsat bränslesnål också med D5 eller D4. Om jag behövde en kompromissbil skulle jag absolut överväga den, tillsammans med t ex Passat 4-motion.

Numera tänker jag annorlunda. Jag tröttnade på att solka ner familjebilen ut- och invändigt som stalltraktor med smutsiga hästgrejor, att stå dubbelvikt och lasta grejor i bagaget, att slå huvudet i bakluckan, att slira sönder kopplingen på en litet för hög 1:a, att kliva över draget för att komma åt det jag vill ha, att byta om i baksätet, allt sånt som man får på köpet med en kombi. Klart man kan leva med det, det gör ju massor med folk. Jag också, tidigare. Och klart man kan slå i en spik med en skiftnyckel. Men det är så mycket smidigare när man upptäckt snickarhammare. :p
Jag har sadelkammare i släpet och ändå hundburar i bagaget;)
 

Liknande trådar

Fordon Framöver blir det ju förr eller senare dags för pension och därmed lägre inkomst. Därför har jag börjat fundera på vad för slags bil...
Svar
16
· Visningar
1 301
Senast: BornAgain
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag...
2
Svar
29
· Visningar
5 770
Senast: Torktumlare
·
R
Äldre För två år sen sålde jag min underbara V70 pga att min ekonomi blev sämre och jag behövde en mer ekonomisk bil. Dessutom kändes en V70...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 257
Senast: TomasN
·
Utrustning Jag har all respekt om folk ledsnar men nån kanske tycker det är kul. Jag har en Yeti där planen var att byta mot en nyare Yeti inom ett...
Svar
19
· Visningar
2 744
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp