Två år sedan..

F

Fiachi

Ytterligare ett år har gått sedan vi fick ta bort vår älskade Nalle. Två år idag och det är fortfarande lika ofattbart.
Trots tiden som gått så har saknaden inte blivit mindre, inte överhuvudtaget.

Om jag inte minns helt fel så var det redan i slutet av november/början av december 2008 som han började bli dålig.
Vår pigga, glada hund ville inte göra någonting alls. Bara ligga ute i trädgården och titta olyckligt på en.
"Vill du åka bilen?" "Ska vi åka till skogen?" "Ska vi gå ut?" "Kom så väcker vi *****" "Är du hungrig? Vill du ha mat?"
... Vad man än sa så bara tittade han på en och såg lidande ut. Han som alltid, alltid, alltid älskat att gå ut,
att åka bilen, att åka till skogen.. Han ville verkligen inget alls.

Mamma åkte in till Regiondjursjukhuset Helsingborg (rekommenderas starkt, helt underbara människor som jobbar där) med honom, och verkligen ingen visste vad som var felet. Vi fick medicin för både det ena och det andra som kunde vara orsaken, vissa saker hjälpte väldigt lite- vissa hjälpte inte alls. Ena dagen kunde han vara lite piggare, men dagen efter kunde han vara ännu värre än dagen innan dagen då han var pigg. Ut och in på djursjukhuset. Till slut diagnostiserades han med sjukdomen ANA. Vi, och för att inte tala om veterinärerna, gjorde allt som kunde göras.

Så den 26/2-09 så tog vår älsklings lidande slut, endast 5 år gammal.

Han var en helt fantastisk hund. Trots sina dåliga sidor, att han hatade alla hanhundar förutom grannens, att han drog omkull mig med cykeln, alla gånger man varit fly förbannad på honom för att han gick och drog i kopplet när man var ute och gick, hans rädsla för att vara bland många nya människor samtidigt (vilket resulterade i att han morrade på dom). Trots detta så väger hans bra sidor upp det. Han var så otroligt lättlärd, pigg och glad, älskade att leka, älskade att bli borstad, var alltid glad för vad man skulle göra, de dagarna han gick fot och inte brydde sig för fem öre om varken människor eller andra hundar. Vi hade våra upp och nedgångar precis som alla andra.

Vår fina underbara hund.. Så obeskrivligt älskad och saknad.

Vi ses vid regnbågsbron ♥

RIP
Cloudland's Jajaja "Nalle"
5/3-04 - 26/2-09

182998_10150157127698132_640383131_8355332_5522834_n.jpg

22162_323893738131_640383131_4777914_1449971_n.jpg

n640383131_1766246_5322.jpg

n640383131_1766267_869.jpg

n640383131_1766265_629.jpg

n640383131_1784313_5317.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Två år sedan..

Fina bilder. Sorg försvinner inte men på något sätt lär man sig leva med saknaden.
På fredag ska min vän sedan 14 år få sin sista spruta. Tänk på mig då.
 
Sv: Två år sedan..

Tack. Ja, man gör ju det..
Det ska jag göra, det lovar jag.
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 803
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp