Sv: TV-tips

Uscha :-/

Minns rummen, lukten, sorgen, hoppet och i många fall tillslut glädje ...

Jobbigt att se dock..

/C

Å jag ville så gärna titta på det.. men jag vågade inte. Är så rädd att jag ska bli utan bebis på ett eller annat sätt. Minsta lilla smärta i magen, eller att liten inte rört sig på en halvtimme typ så sitter hjärtat i halsgropen. Hoppas den ligger kvar på play efter att liten är ute.

Ni som såg den, var det bara hämskt eller var det så att man kunde förundras över läkarkonstens under också ?

Jag såg dokumentären och visst var den fylld av sorg, men även hopp och glädje. Jag grät nog större delen av den timmen, men tyckte ändå att det var en oerhört fin dokumentär som visar hur livet trots allt ser ut.

skönt att höra. Men det kanske ändå är bäst att vänta tills efter förlossningen :/ :)

Jag är också livrädd för att något ska hända med Räkan, och får också hjärtat i halsgropen om hen inte rört sig på en stund. Men trots det såg jag dokumentären, för att få en bild av hur det är och på vad som man kanske kastas in i. Vi har även haft första träffen med vår föräldragrupp redan och då pratade vi om prematurer och en mamma kom och berättade om sina två tjejer som föddes i v. 25+nånting.

Såklart man inte vill vara med om det, men personligen tycker jag det är skönt att veta en del och ha sett hur det ser ut, vad dom gör osv ifall man skulle hamna där.

Min sambo uttryckte förskräckt när dokumentären började: "Hur kan du titta på nåt sånt här nu? Blir du inte orolig?" Han kunde inte se den.
Men jag har nog lite av ett kontrollbehov, jag måste läsa och veta allt om det värsta som kan hända. Det var en jättefin dokumentär som skildrade både sorg och lycka utan att vinkla det åt det ena eller andra hållet.
Jag blev snarare lugnad av att se den... Vilket fantastiskt jobb de gör personalen på Neo-avdelningarna och så duktiga :bow:

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
912
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 592
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar