Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med, jag tycker det är rättvist att alla som använder sig av streamingtjänster, radio o.dyl. är med och betalar sin del med.https://nyheter24.se/nyheter/politik/895760-tv-avgift-skatt-kostnad-2019
Känns väl hyfsat rättvist att det nu blir individen som betalar skatt inte hushållet, eg, ensamhushåll har fått betala 'dubbelt' jmf med hushåll bestående av flera person. Samt att det till en viss del blir inkomstbaserat. Plus då att det kommer sparas pengar på att Radiotjänsten inte längre behöver lägga resurser på att kontrollera tv-innehav.
Fördel 2: Inga mer politikerskandaler ang betalande eller snarare icke betalande av tv-licens![]()
Ni som bara streamar använder ni er bara av betaltjänster eller går ni någon gång in på svtplay? Den tjänsten är till stor del bekostad an licenspengar. Bara en tanke...
Håller med, jag tycker det är rättvist att alla som använder sig av streamingtjänster, radio o.dyl. är med och betalar sin del med.
För vår del kommer det att kosta 3900 istället för 2400 eller vad det är, en ganska kraftig höjning alltså.
Bra tillskott för regeringen, vilket verkar behövas.
Är mer upprörd över att jag ska jobba "gratis" till jag är 69, efter vad det lät på svt i morse. Hade ju inte tänkt jobba en dag över 65.
Fast nu är du inne på moral och spekulation. Fel diskussion.Ni som bara streamar använder ni er bara av betaltjänster eller går ni någon gång in på svtplay? Den tjänsten är till stor del bekostad an licenspengar. Bara en tanke...
Nu skulle väl a-kassa, LAS och försäkringskassan följa med helt upp till 69 år?Tja, du kan alltid gå i pension vid 65, ingen kan tvinga dig att jobba kvar, men din pension kommer tyvärr också att bli därefter!
Problemet som jag har förstått det är att vi helt enkelt lever för länge. Pensionssystemet är inte gjort för att vi ska leva så många år efter att vi gått i pension och dessutom kräva dyr vård de sista åren av vårt liv. Och befolkningen åldras vilket sätter ytterligare press på hela systemet. Fler som tar ut, färre som sätter in. Ättestupan och kattmat! Iofs kommer jag aldrig ha råd med kattmat för den är importerad och dyrare än min egen![]()
Jag köpte en TV men använder den bara till streaming-tjänster, jag har inte ens tv-kabeln ikopplad eller något kanalpaket och tittar därmed aldrig på tv-kanaler. Nu fick jag hem en avi att jag ska betala tv-licens för "de har fått reda på att jag köpt en tv".
1: Hur får de reda på att jag har köpt en tv? Får butiken verkligen ge ut personuppgifter hur som helst?
2: Eftersom jag bara använder den till internet-tjänster känns det ju jättemärkligt att jag ska betala tv-avgift, jag har ju inte ens några kanaler att titta på! Kan de kräva att jag ska betala?