Turbulent omorganisation på Flyinge

Sv: Turbulent omorganisation på Flyinge

Deras byte från levande föl till 90 dygn-avgift kanske inte var helt lysande, i allfall inte i år...:cool:

Kanske borde man också lyssna mer på vad stoägrna vill ha. Klassen på deras hingstar är ju inte den bästa precis. I deras hingstprogram tycker jag bara att Wests hingstar samt Emmerton, Niveau och Master är intressanta. Tjusningen med Lingh förstår jag inte. Visst det är en fantastisk fin hingst, men passar han verkligen det svenska stomaterialet? Ryttarna vill ha lätta högställda hästar. Lingh är ju en kraftig bit...

Boop - som intar en hukande ställning...;)

Intressant!
För min del behöver du inte ducka, jag är novis på området men vill lära mig så mycket det går om avel! :laugh:

Jag ska betäcka mitt sto nästa år, jag har inte hittat någon Flyingehingst som är vare sig första eller andrahandsval när jag jag allvarligt börjat kolla efter hingstar. I mitt fall mycket för att jag vill ha en hopphingst med något så när bra trav och klass I på exteriör. Och nog så viktigt, ett temperament som jag som gräsrot kan hantera en avkomma från!

Lingh är den jag har fallit för av de hingstar som knallar runt på området. :D
Jag som inte ens är så speciellt förtjust i halvblod. :p

Ingen av dressyrhingstarna föll mig i smaken alls, fanns två unga hopphingstar som kan vara intressanta när jag ska avla för försäljning.

(avlar till mig själv & beställnings föl just nu)

Nu har jag varit inne och kollat vilka hingstar som står tillgängliga via Flyinge. Jag kan inte tycka att det är dåligt material som står till buds där inte. Tvärtom faktiskt.

Däremot har jag en annan tanke om varför det inte går så bra för Flyinge: marknadsföring och kundhantering. Det är stenhård konkurrens idag och som kund finns det mycket att välja bland. Jag upplever att Flyinge lever kvar i gamla tider och gamla meriter i stället för att ta krafttag för att modernisera sig. Har jag fel?

Det finns andra anläggningar i detta land där man som stoägare mottas med öppna armar och bemöts som en mycket viktig kund. Även om man bara har ett sto i sin ägo.

Dessutom tror jag att Flyinge skulle behöva ha ett starkare ansikte utåt. Det är ändå något väldigt speciellt att få se t ex Kyra göra reklam för hingstarna. Eller som när Jan & Minna visar upp vad Tullstorp har att erbjuda: proffsen gör reklam för sina produkter och vi kunder blir helt klart imponerade. Jag blir i alla fall.

;) Krocket

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 095
Senast: Flixon
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Regerande Europamästarinnan i fälttävlan Ingrid Klimke håller heldagsclinic på Flyinge med ett blandat och späckat program som spänner...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Löshoppningen för 3-åringar är i full gång på bruksprovet i Flyinge. Vi har träffat Pontus Carlsson och Martin Umaerus, vars uppgift är...
Svar
0
· Visningar
505
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama