M

moonlightgarden

Vad kostar denna spruta egentligen?
har själv aldrig hört talas om denna så kalade coctail förut.

Sv: Tuppkam

När min häst blev behandlad i knäleden i somras kostade tuppkammen 735:-.

Sen kan man ju behandla med tuppkam utan att spruta direkt i leden, sprutan ges i halsen i stället (den letar då upp inflammationen), och den kostade 1215:-.

Oj vad dyrt ni har det.när min killle blev sprutad med både tuppkam å kortison så kostade den sprutan 400kr....

snacka om skilnad, kanske beror på vilken sort det är,
kommer inte ihåg vilken han nämnde men mamma tyckte sig höra frans eller spansk tuppkam.

Oj, roligt, mycke pengar, tur att man har sparkonto för sådant här....
vet inte riktigt vilen min dam ska få, hon är ju halt nu på båda fram å antagligen pågrund av verkningen, hon ser jätte konstig ut i framhovarna, dom är liksom inåtvinklade, vilket även ena bak är, så jag ska prata med veterinären om det imorron...

Vid klinikbesök i januari kostade en spruta med tuppkam och kortison 1 250:-! Men det gick på försäkringen :D

Om veterinären kommer ut till stallet kan du nog räkna med att den ges intravenöst, dvs i halsen. De flesta veterinärer vill inte spruta direkt i leden om det inte är på klinik.
Blir i så fall den senare varianten jag skrev om, billigt och bra :angel:

Jo det kommmer nog att hmna iaf en del på försäkringen det här oxå, men man har ju en viss summa som man måste betala själv oxå...

Jo det blir det, eftersom att han kommer ut, men man slipper ju boxvila iaf, men måste däremot försöka fixa iordning ett par mindre hagar, vilket är si så där grymt kul mitt i vintern, specielt om man ska försöka anordna det utanför den vanliga hagen... Våran vanliga hage tar ju upp all märk, även fast vi spärara av en del så går det inte att bygga några mindre utanför den nu på vintern...

Liknande trådar

Hundträning Det finns förstås många myter, teorier och metoder runt hundträning. Nos i kiss är väl en av de mest välkända och utdaterade... men idag...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
10 290
Senast: hastflicka
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 999
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 245
Senast: Linn-Nora
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 285
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka