Tuppeburk?

Andorra

Trådstartare
URL=http://s445.photobucket.com/user/Andorra_1985/media/Mobile Uploads/image-5.jpg.html]
image-5.jpg
[/URL]

Städar hos mamma.
Vad är det här för tupperwareburk och vad använder man den till?

Jag vet inte det exakta namnet, men hemma använde vi den bland annat till att förvara sallad i. Fukten rann genom hålen och salladen höll sig fräsch mycket längre.

Jag har en annan burk som är till sallad, genomskinlig med ett galler i botten. Tror nog att den här är till för annat, eller jag hoppas det iaf

Precis vad vi också hade den till när jag var liten, minns den som jättebra även till kokt potatis, fukten rann ner genom gallret o pärer'n höll sig fräscha.

Du kan använda den till att ha nykokt pasta i, sallad, tina räkor ja you name it! Om du hittar en som är avlång med en sil i och lock så SLÄNG DEN INTE!! Ovärderlig i mina ögon :D

Ser ut som ngt liknande som mina föräldrar har till nygräddade pannkakor! Fast den är mkt större. Jättesmart verkligen!

Min mamma har en sån som hon använder ibland när hon serverar pasta eller ris. Man kan använda den inre burken som sil när man slår bort kokvattnet, och sedan spara en skvätt av av det heta vattnet och hälla på botten av den yttre burken. På så sätt hålls pastan/riset varmt en längre stund. Praktiskt om någon i familjen ska äta lite senare t.ex.

Eller ha köttfärsen i den när man äter tacos, med hett vatten i den undre burken håller den sig varm längre.

/Keb

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 536
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka