Tunnare päls-sommar.

nexxa

Trådstartare
Alla hästar verkar ha det utom min vbls valack :smirk:
Det alla kallar vinterpäls är hans sommarpäls..
Någon annan som har häst med tjockare sommarpäls?
Kan säga att han går utan täcke året om i fall det inte är jätte dåligt väder då kommer de in eller får täcke på sig.
Någon som vet varför? Kan det bero på att han går utan täcke alltid i stort sätt?

Sv: Tunnare päls-sommar.

När är det man ska/inte ska klippa hästar?
Man vill ju helst inte klippa sommartid

Fröken_Skåne skrev:
Alla hästar verkar ha det utom min vbls valack :smirk:
Det alla kallar vinterpäls är hans sommarpäls..
Någon annan som har häst med tjockare sommarpäls?
Kan säga att han går utan täcke året om i fall det inte är jätte dåligt väder då kommer de in eller får täcke på sig.
Någon som vet varför? Kan det bero på att han går utan täcke alltid i stort sätt?

Nu vet jag inte hur gammal din häst är, men äldre hästar kan få svårare att bli av med sin vinterpäls. Då kan det behövas riktigt stora doser b-vitamin. Annars skulle jag ändå rekommendera mer b-vitamin än vanligt för att se om det gör skillnad.

Vet en som får klippa sitt gamla fjordsto på sommaren för att hon inte skall få värmeslag.

Hälsning Maja

Jag ger honom Emins B-vitaminer och började för över en vecka sedan då jag tyckte att han började fälla som värst.Kan man ge extra av det här hela vintern eller är det bara precis när de fäller/sätter päls?

Hur funkar det frässten för hennes häst när det blir mkt knott och flugor och så? Blir den illa biten?

haha hade exakt samma problem med min fd häst hon satte sin vinterpäls på sommaren hon såg ut som en hårboll *jag lovar* vi avr ju tvugna att raka av henne annars e det ju syd om häst stackarn och sen under hösten / vintern tappade hon all sin päls så att hon fick sommarpälsen på vintern istället hehe hon hade vänt på det :smirk:

Oj! Ja så illa är det inte riktig här..vinterpälsen är ENORM, skulle väl våga mig på att säga att den är som shettispäls kanske lite mer :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 230
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 868
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 013
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka