Tunna ridhandskar i skinn

Gwaeron

Trådstartare
Försöker hitta ett nytt par handskar och har prövat lite allt möjligt. Vill ha ett par tunna, bekväma skinnhandskar men det verkar alldeles omöjligt?

Köpte ett par roeckl och gillar passformen och tunnheten men avskyr materialet. Har senaste året ridit med ett par MH med virkad översida men tycker att de är på tok för klumpiga. Vill ha ett par handskar som fungerar som ett andra skinn och inte fastnar på tyglarna som roecklhandskarna gjorde.

Nån som har några tips?

Sv: Tunna ridhandskar i skinn

Letar också efter skinnhandskar! Har ett par som jag älskar högt! Tyvärr gör syrran det också, och vi delar därför systerligt... :arghh:

Jag vill, förutom TS krav, ha lite längre handskar, de ska gå förbi handledsknölarna som minst. Jag har provat ett par ljusbruna BoT i lagom längd som en kompis har och som finns på deras hemsida, men de verkar inte finnas säljas i någon webshop. O_o

I övrigt verkar det tunnsått... :(

Dessa har jag också (eller hade, de dog för något år sedan :arghh:). De enda handskar jag varit riktigt bekväm med! Jag är riktigt kinkig med handskar, då jag föredrar att rida utan.

Försöker hitta ett nytt par handskar och har prövat lite allt möjligt. Vill ha ett par tunna, bekväma skinnhandskar men det verkar alldeles omöjligt?

Köpte ett par roeckl och gillar passformen och tunnheten men avskyr materialet. Har senaste året ridit med ett par MH med virkad översida men tycker att de är på tok för klumpiga. Vill ha ett par handskar som fungerar som ett andra skinn och inte fastnar på tyglarna som roecklhandskarna gjorde.

Nån som har några tips?
De i enbart kalvskinn är underbara!

Jag kör med tunna arbetshandskar i skinn. Granngården eller ullared.
Billigare, skönare och bättre kvalité för pengarna.

Jag hade ett par från MH, såna som du beskriver, för kanske 10 år sen. De var underbara! De hade gjort sitt häromåret och jag köpte nya, samma märke och storlek. Värdelösa! De sprack direkt, stela, ingen känsla.. Mutter..

Lånade ett par arbetshandskar i hjortskinn av min fd tränare, de var kalasbra. Minns dock inte märke.. Borde finnas i någon westernbutik, är ganska vanligt bland ropers.

Kan ju tipsa om Hestrahandsken också! :up:
Provade ett par på marknaden förra året, kändes kalasbra men var fel storlek för mig så jag köpte inte..
Men prova deras handskar, de är kanon! Jag har ett par från deras working collection som vinterhandskar, älskar dem!

Du ska gå till din ridsportsbutik och be dem ta hem roeckl handskar i kalvskinn!!!
Jo, det finns!!! Har haft flera par, men de måste oftast beställas!!!
Var noggrann med att säga att de inte ska vara fodrade om du inte vill ha det.
Och jag drar personligen en halv storlek mindre i de äkta handskarna än tex light and grip, från samma företag.

Tackar alla för hjälpsamma svar! Skall genast höra med min lokala ridsportbutik om hon inte kan tänka sig att ta hem ett par roeckl i skinn istället :D

Säger bara Tegera montagehandske (den i grått/svart/gult) , har helt slutat köpa ridhandskar i hästbutiker sen jag hittade dom

Kanske inte världen snyggaste men sjukt sköna att rida i. Tunna, hållbara och superbra grepp utan att fastna i tygeln.
Finns även vinterfodrade för den frusne

Liknande trådar

Utrustning hej. är i behov utav nya ridhandskar, har i nuläget ett par från Roeckl, Vestra heter modellen. Älskar dem, men de är i dyraste...
Svar
11
· Visningar
1 804
Senast: sthu
·
Utrustning Jag har i forntiden haft underbara ridhandskar från Roekl. De var gjorda i tunnt, mjukt skinn och hade en otrolig känsla, samtidigt som...
Svar
6
· Visningar
1 999
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 959
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka