Tunna men varma ridhandskar ?

En reflektion till alla tegera/montagehandskag tipsen :),
Jag hade dessa innan och gick igenom minst 2par varje vinter. Mina skinnhandskar har jag nu haft i 3år. De äldsta sommarhandskarna är 5år gamla. Montagehandskar må vara billigare i inköp men har usel hållbarhet i jämförelse.
Jag har från Tegera, håller minst två säsonger med dagligt stallarbete.

En reflektion till alla tegera/montagehandskag tipsen :),
Jag hade dessa innan och gick igenom minst 2par varje vinter. Mina skinnhandskar har jag nu haft i 3år. De äldsta sommarhandskarna är 5år gamla. Montagehandskar må vara billigare i inköp men har usel hållbarhet i jämförelse.
Mina brukar hålla nån/några säsonger. Men jag har flera stycken av samma sort och byter flera gånger om dagen och lägger på elementet så de är alltid varma och sköna när jag tar på mig dem.
Hade jag enbart haft ett par skulle de slitas fortare.
Har korta naglar.
Edit: de tunna varianterna köpte jag i våras och använt på sommaren fram tills det blev för många minusgrader. Har blivit ett litet hål på ett par annars helt ok skick.
De tjocka brukar hålla lite längre än de tunnare.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
Svar
9
· Visningar
454
Senast: Blyger
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
664
Senast: Smultron
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka