Tunna men varma ridhandskar ?

En reflektion till alla tegera/montagehandskag tipsen :),
Jag hade dessa innan och gick igenom minst 2par varje vinter. Mina skinnhandskar har jag nu haft i 3år. De äldsta sommarhandskarna är 5år gamla. Montagehandskar må vara billigare i inköp men har usel hållbarhet i jämförelse.
Jag har från Tegera, håller minst två säsonger med dagligt stallarbete.

En reflektion till alla tegera/montagehandskag tipsen :),
Jag hade dessa innan och gick igenom minst 2par varje vinter. Mina skinnhandskar har jag nu haft i 3år. De äldsta sommarhandskarna är 5år gamla. Montagehandskar må vara billigare i inköp men har usel hållbarhet i jämförelse.
Mina brukar hålla nån/några säsonger. Men jag har flera stycken av samma sort och byter flera gånger om dagen och lägger på elementet så de är alltid varma och sköna när jag tar på mig dem.
Hade jag enbart haft ett par skulle de slitas fortare.
Har korta naglar.
Edit: de tunna varianterna köpte jag i våras och använt på sommaren fram tills det blev för många minusgrader. Har blivit ett litet hål på ett par annars helt ok skick.
De tjocka brukar hålla lite längre än de tunnare.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
748
Senast: jemeni
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
468
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 528
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring