S

SockerSara

Jag är medryttare på en 19 årig arabvalack. Nu är det så att han får väldigt lätt små sår på olika ställen på kroppen..
Är det så att Araber har tunnare hud och helt enkelt får sår mycket lättare än andra "nordiska" raser? Nu tycker ägaren att vi ska börja ha benskydd på honom runtom för att han verkar slå sig onödigt mycket i bak.. vilket i sig kan vara bra för att förebygga skador/sår..

Men min egenliga fråga är alltså om Araber har tunnare hud så att de lättare får sår..?

Sv: Tunn hud

igen aning :angel: men dom araber jag haft i min närhet har inte haft tunnare hud än andra (polska)

men slår hästen på sig bör man ju ha skydd oavsett ras ;)

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 308
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 578
Senast: Freazer
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 444
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 458
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka