Tungfelsgummi el tungfelsbett

Sv: Tungfelsgummi el tungfelsbett

Hmm...okej....Ska de sitta i samma hål som bettet?
Blev lite förvirrad som vanligt :angel: :o

Det sitter med en helt egen nackrem som du fäster i ringarna. Du "tränsar" först på tungstickan med tungprylen bakåt. Sedan sätter du på det vanliga huvudlaget, spänner alla remmar som vanligt och du är klar för att köra.
(dålig på att förklara)

Aha...okej...men då förstår jag bättre!:idea:
Är det en tillåten utrustning att ha i lopp? Bara intressant att veta.:)
Funkar den bra tycker du?

Fick tips från en proffstränare då jag inte visste om min nordis skulle acceptera(stavning?) tungband, men det var inga problem med det.
Använder den inte på någon häst just nu.
Jag tror att den är godkänd, har inte läst någonstans att den INTE skulle vara det.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 860
Senast: lilstar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 559
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII