Tungfelsbett, hur ska det sitta??

Sv: Tungfelsbett, hur ska det sitta??

kan du prova ut ett vanligt tredelat tränsbett så är det här samma sak. Tungfelsgrejen bakåt.. Inga konstigheter
Ska sitta som det är på bilden, om du ser det framifrån så att säga, som om du stog framör hästen, så är betett "rätt" som på bilden.

kan du prova ut ett vanligt tredelat tränsbett så är det här samma sak. Tungfelsgrejen bakåt.. Inga konstigheter
Ska sitta som det är på bilden, om du ser det framifrån så att säga, som om du stog framör hästen, så är betett "rätt" som på bilden.

Tack för ditt svar. Alltså ska den lilla bygeln som själva "tungan" på bettet sitter fast i peka nedåt i hästens mun, mot hästens tunga?

"Tungan" på bettet skall peka bakåt i hästens gom och huruvida "tungan" skall ligga an mot hästens tunga eller inte ser du ju på hur bettet svänger. Precis som du ser på ett vanligt tredelat, att det är svängt och därmed avgör vilket som är rätt håll.

"Tungan" på bettet skall peka bakåt i hästens gom och huruvida "tungan" skall ligga an mot hästens tunga eller inte ser du ju på hur bettet svänger. Precis som du ser på ett vanligt tredelat, att det är svängt och därmed avgör vilket som är rätt håll.

Tack för era svar...pratade oxå med företaget jag köpte bettet av...så nu vet jag...

Boj!!! Du kan ta bort denna tråd om du vill för jag har fått svar på det jag ville.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 462
Senast: Emma-pemma
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 202
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 305
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar