Tung ridbana

P

peroseng

Alltid då det regnat och ridbanan är lite våt och jag ska rida min häst där är det precis som om hon ska ha svårt att gå. Det känns speciellt då jag galopperar det känns nästan som att hon står på stället och galopperar, galoppen är inte rund och det känns allmänt hackigt. Kan det vara så att hon inte orkar gå fram ordentligt på tyngre underlag. Är det någon annan som upplevt samma sak?!
Då ridbanan är torr är det inga problem.
 
Sv: Tung ridbana

det är jobbigt för dom att gå när det är blött tungt underlag.. det är ju jobbigt själv att gå på det.
 
Sv: Tung ridbana

Hej

Jo det är väldigt jobbigt för hästarna att jobba i tungt och sörjigt underlag. Tänk på att det inte är det mest optimala för senorna på hästen med "djupt" underlag så var där med måtta de dagarna det är så :-)

Tjingeling
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp