pannkaka

Trådstartare
Usch idag har vi tagit det oerhört tunga beslutet att låta vår gammelman få sluta sina dagar.:cry: Varför ska det känna så jobbigt fast man vet att det var rätt beslut för honom, och varför ska man känna såna skuldkänslor? Hur går man vidare, just nu känns det som jag aldrig mer vill se åt en hund.

Sv: Tung dag!

Beklagar verkligen! :( Det är ett oerhört tungt beslut även när man är övertygad om att det är rätt. Jag känner precis igen dina tankar, särskilt det där om skuldkänslorna.

Tänk dock på att om du inga skuldkänslor hade haft, utan att det helt och hållet hade känts som en lättnad för hunden att låta den somna in, så hade det förmodligen varit ett beslut som borde ha fattats tidigare. Jag tror att det rätta är att låta hunden somna in medan det fortfarande finns några glädjeämnen kvar.

Saknaden efter min hund som somnade in för drygt ett år sedan finns fortfarande kvar. Men jag känner faktiskt ingen sorg när jag tänker på henne, jag känner bara glädje och tacksamhet över de nästan sexton år som vi fick tillsammans. Jag ler varje gång jag tänker på henne! :love:

Beklagar sorgen. Det ÄR svårt att mista en vän. Jag miste min hund i mars i år och jag saknar henne fortfarande. När förlusten är färsk är det bara att sörja allt man kan, det går inte att gömma den. Det måste ta den tid det tar. Så småningom lättar det.

...Beklagar sorgen... Min, så högt älskade, lilla fina följeslagare verkar närma sig den punkt i livet där det börjar bli dags att vandra vidare. En enorm sorg som sköljer över en...hur ska man ta sig igenom detta....?

Jag lider verkligen med dej :cry:. vaknade i morse, det var så tomt ingen som ville gå ut, ingen kall nos under täcket som bara väntade på att matte skulle gå upp. Vet inte hur många gånger jag sträckt mej ner för att klappa men det finns inget där.
Just nu känner jag mej som Sveriges största lipsill, har gråtit mej genom hela gårdagskvällen och natten, att man kan sakna en hund så mycket.

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 732
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka