Tung dag för SD

Sv: Tung dag för SD

Jag tror nog tyvärr att när extremhögern flyttar in i parlamentet så flyttas gränserna över vad som är acceptabelt att säga där. Man är inte längre extrem på samma nivå av uttalanden, för att det finns ju ett parti som är ännu värre.

Men det blir också många positiva motreaktioner. Samarbeten som varit otänkbara igår blir helt plötsligt mycket bättre alternativ än de varit någonsin. Allt blir liksom ljust och vackert i förhållande till idioterna på extremen och man kan gifta ihop stora delar av (s):s och (m):s politik bara man slipper dra in mörkret, hatet och sorteringen av människors värde och rättigheter pga etnicitet från den andra sidan.

Till och med Reinfeldt skulle hellre offra privatiseringar i en hel mandatperiod än att skriva under något som helst som har med riktning i SD:s hjärtefråga att göra.

Det är positivt som tusan.
 
Sv: Tung dag för SD

du säger att påverkan inte är så stor...men många av de uttalanden som politiker från gamla etablerade politiker, som görs idag hade nog chockat många för 10 år sedan....det är det jag menar med att hela den politiska spelplanen påverkas genom att ett populistiskt parti tar plats. Det sägs saker idag på arbetsplatser o lunchrum som ingen ens kunnat yppa oemotsagt för 10 år sedan, idag bemöts det knappt med lyfta ögonbryn.

Till Reinfeldts stora heder har den inte gjort det. Han har hållit rent åt höger.

Det sägs ungefär samma saker nu som för 10, 20 och 30 år sen. Folkgrupperna är lite andra och eftersom Somalierna inte äter så mycket potatis vad jag vet så bryter de inte upp parketten för att odla den, som finnarna gjorde.
 
Sv: Tung dag för SD

Jag tror nog tyvärr att när extremhögern flyttar in i parlamentet så flyttas gränserna över vad som är acceptabelt att säga där. Man är inte längre extrem på samma nivå av uttalanden, för att det finns ju ett parti som är ännu värre.

Men det blir också många positiva motreaktioner. Samarbeten som varit otänkbara igår blir helt plötsligt mycket bättre alternativ än de varit någonsin. Allt blir liksom ljust och vackert i förhållande till idioterna på extremen och man kan gifta ihop stora delar av (s):s och (m):s politik bara man slipper dra in mörkret, hatet och sorteringen av människors värde och rättigheter pga etnicitet från den andra sidan.

Till och med Reinfeldt skulle hellre offra privatiseringar i en hel mandatperiod än att skriva under något som helst som har med riktning i SD:s hjärtefråga att göra.

Det är positivt som tusan.

Vilket hedrar honom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp