Tuggar på allt!!!

Cappis

Trådstartare
Jag har en amstafftik som är 1 år gammal-hon är jämt ute med oss,leker,springer,ja,hon gör allt som gör en hund glad.
-Förutom att äta upp mattes saker..det gör INTE matte glad..
hon behöver inte alls vara ensam hemma för att hitta på något..
vänder man ryggen till,så vips har hon hittat något att tugga på..
sen om det är tv-kontroller,köksstolar,magneterna på kylskåpet,
bordet,tavlor,blommor..ja,allt!!:( och inte tala på dessa mobiltelefoner och laddare..suck:crazy:
Så nu till frågan..har ni oxå en sån här "hopplös sak" och vad gör man?? kommer hon att sluta någongång? är det en "unghundsgrejj"?
kan nämna att hon givetvis har en uppsjö av egna leksaker (som går sönder på 2 min) och tuggben.Men tydligen så är mattes saker goare..:mad:

Sv: Tuggar på allt!!!

Vad jobbigt det låter!

Har inte det problemet själv...

Det jag kan tänka mig är väl att plocka bort saker så mycket som möjligt, så att hon inte får lika många tillfällen att förstöra.
Avleda om du ser att hon är påväg, kanske ge henne ett nytt ben istället?

Hade det varit en rottis så kunde jag tro att den var släkt med min ettåriga tik:(

Här är en lista på vad hon ätit under sitt första år;

Massor med singel o sten=kan inte vara i hundgården, vi kan inte ha singel eller sjösten eller annan prydnadssten i ngn form i vår numera demolerade trädgård.

Hälften av vår trädgårdshäck, tre klängväxter ( som var oerhört vackra på våren/sommaren...), en stor enbuske uppsliten med roten, hela gräsmattan+ALLA våra växter i ALLA blomsterlådor.

Plastlinjal, ett antal dockor, tuschpennor, lecakulor från blomkrukor, bilglaskross ( prydnad i en kruka ), sandaler, dotterns princesshalsband, klämmor etc tillhörande hennes princessmaskeraddräkt, stort antal strumpor, hela gummimattan i bilburen + filtunderlägg i bilen.

Det är ingen hejd på vad hon äter och det verkar inte mattas av med stigande ålder heller:(

Hon aktiveras dagligen och har sin schäferkompis här hemma, är inte ensam mer än några timmar per dag. De flesta illdåden sker nattetid.

Vi håller nu på o sparar till att kunna plattsätta hela gårdens framsida, ta bort all växtlighet,rabatter etc o ersätta det med någon annan form av utsmyckning i STEN, FASTGJUTNA. Hundgården ska också plattsättas helt och all lös inredning ska bort!

Visst blir man GALEN:crazy:?

Shit vad jobbigt det verkar!

Mina hundar har förvisso sabbat vissa grejjer som valpar - alla tre har förstört varsitt par glasögon. Njuffen åt sten när han var liten och tar fortfarande ganska mycket saker - men han förstör dom inte utan kommer bara fram till en och visar vad han har och lämnar över det.

Undrar jag vad man skulle kunna göra åt det ? Det är ju inte helt lätt att alltid ha 100% koll...

-Ja,man blir fullständigt galen:mad: köksstolarna var ju så hemska,så jag köpte nya på I**A som jag la ner mycket jobb på med målning och arbete..somna i soffan..glömde bära ut alla stolarna..ja,sen kan ni gissa resten..suck.Jag plockar undan allt jag kan,men hon hoppar ju!! hon har ju kommit på att man når väldigt många saker på det viset..är livrädd att min fina ekbänk kommer att tuggas upp i köket:(
(inte så kul att byta) vovven kostar mig lätt 200-300 spänn veckan om man sammanfattar förstörelse,ua,inte kul.Har provat munkorg,men den har hon tagit av sig och ätit upp. Suck.
-Snacka om vovve med krokodilgap. Hakar av käkarna å tuggar:mad:

Hade det varit en rottis så kunde jag tro att den var släkt med min ettåriga tik:(

Här är en lista på vad hon ätit under sitt första år;

Massor med singel o sten=kan inte vara i hundgården, vi kan inte ha singel eller sjösten eller annan prydnadssten i ngn form i vår numera demolerade trädgård.

Hälften av vår trädgårdshäck, tre klängväxter ( som var oerhört vackra på våren/sommaren...), en stor enbuske uppsliten med roten, hela gräsmattan+ALLA våra växter i ALLA blomsterlådor.

Plastlinjal, ett antal dockor, tuschpennor, lecakulor från blomkrukor, bilglaskross ( prydnad i en kruka ), sandaler, dotterns princesshalsband, klämmor etc tillhörande hennes princessmaskeraddräkt, stort antal strumpor, hela gummimattan i bilburen + filtunderlägg i bilen.

Det är ingen hejd på vad hon äter och det verkar inte mattas av med stigande ålder heller:(

Hon aktiveras dagligen och har sin schäferkompis här hemma, är inte ensam mer än några timmar per dag. De flesta illdåden sker nattetid.

Vi håller nu på o sparar till att kunna plattsätta hela gårdens framsida, ta bort all växtlighet,rabatter etc o ersätta det med någon annan form av utsmyckning i STEN, FASTGJUTNA. Hundgården ska också plattsättas helt och all lös inredning ska bort!

Visst blir man GALEN:crazy:?

-Ja just det..trädgården får vi inte glömma heller..där sa du nåt..avgnagda dekorationsträd i barken?..grrr hål i gräsmattan..å ja glömde oxå uppriven köksmatta..

Det enda jag kan komma på på rak arm är att begränsa hennes utrymme när du gör annat. Tex stänga in henne i tvättstugan eller likn. med tex kompostgaller.

Sen får du ha specialträning, tex lägga fram en mumsig mobil, passa på hunden och sedan ge henne veckans utskällning om hon så mycket som nosar på den, sedan ge henne en av hennes egna leksaker i utbyte med beröm.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 437
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
10 112
Senast: Gruvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!