Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vänsterfotad..? Hur märker du det?Jag äter passande nog frukost samtidigt som jag läser tråden. Jag tuggar på båda sidor, flyttar tuggan en- två gånger innan jag sväljer. Ingen sidoskillnad alls i munnen. Är tydligt högerhänt men vänsterfotad.
Vänsterfotad..? Hur märker du det?
Aha! Jag tror att jag är jämfotad (ha!), sparka till en boll skulle jag nog använda högerfoten och kliva upp till en höjd så står jag på vänster fot.Jag har bättre kontroll/stabilitet i vänster. Ska jag sparka till en boll så använder jag vänstern. Ska jag kliva ner från en höjd så väljer jag att stå på vänster ben och kliva med höger för att balansen är bättre till vänster.
Jag har upptäckt att jag tuggar på olika sidor beroende på vad det är jag tuggar på.Satt i kväll och snattrade i telefon med särbon och kom otippat in på ämnet tänder. Jag nämnde då att jag är en högertuggare.
Han fattade nada. Han tuggade maten på båda sidor i munnen. Totalt främmande för mig. Det är bara någon gång ibland jag råkar skyffla över maten på vänster tandrad.
Sen slog det mig. Jag är högerhänt!
Han är dubbelhänt oftast men skriver med vänster.
Kan tuggandet hänga ihop med detta?
Hur gör ni?
Djupa funderingar så här på Onsdagskvällen
högerTuggar nog mer med höger, men försöker skifta så båda sidor får jobba
En annan fundering på nästan samma ämne, när ni knäpper händerna, vilken tumme är överst? För mig är det alltid höger, känns väldigt avigt annars
Samma här, flyttar fram och tillbaka. Högerhänt men anvönder vänster rätt mycket också.Jag äter passande nog frukost samtidigt som jag läser tråden. Jag tuggar på båda sidor, flyttar tuggan en- två gånger innan jag sväljer. Ingen sidoskillnad alls i munnen. Är tydligt högerhänt men vänsterfotad.
Högerhänt men tuggar på båda sidorna, alltid gjort.Hur gör ni?