Tuggar på båda sidorna. Därför vill jag gärna ta två godisar samtidigt för att ha en på varje sida, och två tuggummin för att ett tag kunna tugga på två, innan det blir en stor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Satt i kväll och snattrade i telefon med särbon och kom otippat in på ämnet tänder. Jag nämnde då att jag är en högertuggare.
Han fattade nada. Han tuggade maten på båda sidor i munnen. Totalt främmande för mig. Det är bara någon gång ibland jag råkar skyffla över maten på vänster tandrad.
Sen slog det mig. Jag är högerhänt!
Han är dubbelhänt oftast men skriver med vänster.
Kan tuggandet hänga ihop med detta?
Hur gör ni?
Djupa funderingar så här på Onsdagskvällen
Tuggar nog mer med höger, men försöker skifta så båda sidor får jobba
En annan fundering på nästan samma ämne, när ni knäpper händerna, vilken tumme är överst? För mig är det alltid höger, känns väldigt avigt annars
Nu testade jag det här dubbeltuggandet samtidigt på båda sidor a la @the_connemara mfl.
Det blir ju kaos när man ska svälja!
Min OCD-hjärna vill svälja båda samtidigt (tuggas det lika så ska det sväljas lika) och då sätter jag i halsen
Tuggar nog mer med höger, men försöker skifta så båda sidor får jobba
En annan fundering på nästan samma ämne, när ni knäpper händerna, vilken tumme är överst? För mig är det alltid höger, känns väldigt avigt annars
Jag gör aldrig det så båda var svårt först men höger kändes bäst efter test! Samma med att lägga armarna i kors. Höger hand hamnar ovanpå den andra överarmen och vänster under. Det håller jag dock på att vänja mig av med.
Mycket av det jag hittar jag är oliksidig med försöker jag göra mer liksidigt pga det som @tuaphua nämner. Mocka och sopa tex känns ganska skadligt att bara göra åt ena hållet som en som är i stallet varje dag. Och framför allt är det ju därför ett bra övningstillfälle varje dag
Fick testa att lägga armarna i kors. Definitvt vänster arm överst. När jag försökte lägga höger överst så fick jag tänkt till rejält och misslyckades först. Inte en chans att jag skulle råka lägga höger överst. Kändes som om höger arm inte tillhörde min kropp helt plötsligt
Testade också, det var inte lätt! Fick byta tillbaka för att verkligen kolla vart allt skulle varaFick testa att lägga armarna i kors. Definitvt vänster arm överst. När jag försökte lägga höger överst så fick jag tänkt till rejält och misslyckades först. Inte en chans att jag skulle råka lägga höger överst. Kändes som om höger arm inte tillhörde min kropp helt plötsligt