Tuggande häst

S

Superbiddi

Satt inne i boxen idag och studerade min häst när han åt höet.
Han tuggade alltid åt samma håll. I hans fall vänster.

Så vilket håll tuggar eran häst åt?
Tuggar alla hästar åt samma håll?
Sliter det inte ojämt på tänderna när de tuggar åt samma håll hela tiden?

Sv: Tuggande häst

För att slita jämnt så ska dom växla håll att tugga åt...
hade jag varit som du hade jag studerat igen för att se att det inte bara va slumpen att han inte bytte sida..och om så inte hade jag ringt t tandläkaren för att få en koll...

Sv: Tuggande häst

precis min tanke....att han kan ju faktikt ha något obehag att det är derför...Inte så länge sen han är kollad och då var han jätte fin i munnen. ska kolla på honom fler gånger och fortsätter han tugga på samma sida så får jag ringa och höra med dem om de tycker man ska kolla upp det...

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
611
Senast: Milosari
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 621
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 037
Senast: fio
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar