tugga på sladdar

S

Sellan

några tips hur man lär sin hund att sluta tugga på sladdar? våran hund är lite över ett halvt år och hon tuggar på TVkablar, telefonsladdar mm..

Sv: tugga på sladdar

Ja, det finns ju sån där spray typ fyspray fast bit ej eller nåt sånt heter den. Jag vet faktiskt inte annars. Valpen var sladdbitare då han kom men har helt slutat och det gjorde han redan första veckan. Kanske för att jag var på honom som en hök ;) .

men det är när man inte är med henne som hon tuggar.. dvs när vi ligger och sover osv som hon drar ner grejjer och tuggar på

Om det alltid är samma saker, kan man ju sätta ngt som smakar illa på dem sakerna. Tex bittermandelolja... Det är inte hallon! Finns säker MASSA fler saker som smakar illa för hunden, Ni vet ju säkert vad han inte gillar i matväg. Bra att utgå från detta.

Hon har väl nåt i benväg att tugga på också hoppas jag ;)

Sellan skrev:
ja flera stycken.. å bollar å lite annat :D

Har för mig att man kan spruta på vinäger eller nåt sånt. Då är det inte så gott att tugga på kablar osv

tja.... det är väll bara att hänga undan sladdarna tills hon växer ifrån det.... hundsäkra ist. för barnsäkra huset :D Min hund var som tokig på skor (självklart mina, ingen annans) men det gick över det med.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 012
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
379
Hundhälsa Hur gör ni andra som tävlar/tränar mycket med era hundar? Jag har en BC på 2,5 år. Kör canicross varannan dag mellan 6 och 10 km...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka