Tuffa och gulliga namn till riesenschnauzer tik

Ellsan

Trådstartare
Min familj ska snart skaffa en riesenschnauzer tik, tycker att det är lättare att komma på namn till hanar, så har någon tips på tuffa/ gulliga namn till en tik?

Namn är ju mycket en smaksak. På våra Schäfrar vill jag absolut inte ha människonamn medans jag älskar "gubb" och "tantnamn" på Dvärgschnauzers (jag har själv en) och jag tycker fräsiga tantnamn passar även på de större "Skäggen".

Asta
Alma
Beda
Berta
Boel
Ebba
Ester
Flora
Gördis
Greta
Hedda
Harriet
Hulda
Kerstin
Majken
Märta
Marta
Olga
Rut
Runa
Svea
Signe
Tekla
Ulla

Ebba tänkte jag direkt på :)
Sen gillar jag "tantnamn" på schnuauzrar, tycker av nån anledning det passar bra. Typ Barbro, Astrid, Greta, Hulda, Gerda, Rut, Kerstin, Siv (Sivan :love:) osv. Typ 30-40-talsnamn.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
582
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
402
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka