HannaPP

Trådstartare
Hej! Vi har köpt en valp, en underbar blandis mellan pappilon, Shih Tzu och Schipperke. Hon är otroligt söt och busig.
27956614.jpg

Hon är mest lik en Shih Tzu.
Vi har också 2 pappilon i familjen, två pojkar ena kastrerad andra inte. Den okastrerade gillar henne inte direkt, han ser henne som en konkurent till matte, dvs jag. Han morrar ofta och gör utfall mot henne men hon bryr sig inte, detta är problemet. Hon är stentuff 12 veckor gammal. Hon bryr sig inte alls när dom andra blir arg på henne, dom biter henne inte men visar tänder och låter som små monster och gör utfall, men hon antingen fortsätter att "retas" genom att slänga sina tassar i ansiktet på dom eller som idag så blev hon arg och morra tillbaka och reste ragg, ett jäkla liv förde dom.

Vad gör jag? är hennes beteende normalt?
För övrigt är hon glad och viftar alltid på svansen men bits väldigt mycket på händerna vilket hon inte får men försöker ändå.

Tips?

Mvh Hanna

Sv: Tuff valp

Onekligen en tuff brud verkar det vara, OTROLIGT söt! :)

Jag skulle väntat ut dem, det kan bli lite osämja i början. Min tik tyckte INTE om att vi tog hem en ny valp, men hon morrade inte åt honom eller var dum på något vis. Hon bara totalignorerade "äcklet" i tre veckor. Låtsades som att han inte fanns, nu är dom bästa vänner :)

Så där gjorde min afghan när han var valp också. Och kompisens ridgebackvalp. När den äldre hunden ledsnade och sade ifrån så slängde dom sig på golvet i tre sekunder max, sedan var dom uppe och hängde i halsskinnet på gamlingarna igen. Men efter ett tag blev det lugnare och när valparna vuxit till sig lite så började gamlingarna leka med dom istället. Hennes gammelhund var 10 då och min var 9 när jag köpte valp. Nu är dom bästa vänner istället. :)

Sjukt söt tjej för övrigt! :D

Så ni tror att det ger sig? Jag behöver inte lägga mig i alltså?

Här är en ny bild förövrigt på alla mina godingar, nybadade och inte så lyckliga. :D

28013403.jpg

Kolla in henens tassar, som är som paddlar och hon använder som som en katt. :love:

Jag kan knappt slita ögonen från det... fräcka :angel: badkaret! :D

Sött gäng!
Minspelet på hunden längst till höger är oslagbart! *haha*

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag skulle behöva tips och råd; Jag har en tik (retriever) på 10 år. När hon var valp lekte hon med andra hundar utan problem...
Svar
12
· Visningar
1 567
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 513
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Ja varför tycker en del att småhundars aggressivitet bara är att skratta bort? Youtube svämmar över av ilsket morrande chihuahuor där...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 830
Senast: Ravishing
·
Övr. Hund Långt inlägg men hoppas ni orkar läsa och tipsa! Har en sexmånaders valp som är rädd för andra hundar, vilket visar sig i en härlig...
Svar
1
· Visningar
2 459
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama