Lhas
Trådstartare
Jag har en 15 veckor gammal hane av rasen lhasa apso som är av ett helt annat kaliber än damerna och farbrorn av samma ras här hemma. Första veckorna var han som valpar är mest men på senare tid har det visat sig att han är så tuff att dom vuxna hundarna inte längre försöker säga åt honom. Han gör saker som att börja äta ur deras matskålar när dom står och äter och dom vuxna avlägsnar sig då. Dom har tidigare gjort åtskilliga och tuffa försök att säga åt honom men han kaxar emot eller skakar av sig.
Ni som har erfarenhet av den här typen av hund. Hur utvecklas det med åldern? Är det något som kan mogna och växa bort vaknar hunden en morgon och är vettig eller förblir han ett monster?
Funderar ju på om jag ska lämna tillbaka honom till uppfödaren då han kanske är för tuff för min flock. Kring människor är han mycket social och framåt saknar helt spärrar där med men där handlar det om glädje
Ni som har erfarenhet av den här typen av hund. Hur utvecklas det med åldern? Är det något som kan mogna och växa bort vaknar hunden en morgon och är vettig eller förblir han ett monster?
Funderar ju på om jag ska lämna tillbaka honom till uppfödaren då han kanske är för tuff för min flock. Kring människor är han mycket social och framåt saknar helt spärrar där med men där handlar det om glädje