TS-halt i lusernpellets??

Ireland

Trådstartare
Sitter och gör foderstatsberäkningar till hästarna på en hemsida, och där vill de att man skriver i ts-halt för alfakuber/lusern. På min säck med lusernpellets står det inget. Använder Salsas. Vet ni??

Sv: TS-halt i lusernpellets??

Under förutsättning att du använder Salsa Naturell Grön är det TS 92,4%. Det står på deras hemsida. Där står även resten av näringsinnehållet.
På den lucernen jag brukar köpa (annat märke) stod vattenhalten och utifrån den beräknar du själv TS% genom att ta 100-vattenhalt=TS%.

Sv: TS-halt i lusernpellets??

Du har möjligtvis ingen koll på TS-halten i Åsebros lusern? :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 098
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 544
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka