Tryckskada på framben HJÄLP!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Byman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 690
B

Byman

Hej!:confused:

För ungefär 1 månad sen så fick min häst ett stort sår på högra bakben, och eftersom hon inte skulle belasta sina andra ben och risken att få någon inflammation i något av de andra benen, så började jag linda hennes ben.

Nu när såret har läget och jag inte behöver ha lindor på henne längre, så är jag rädd för att ja nu i stället har skapat en tryckskada på hennes vänstra framben (på själva senan, alltså "baksidan" av frambenet).
Hon har börjat tappa både päls och lite hud. Hon är lite svullen och lite varm på senan, men är inte halt och visar ingenting när jag rider henne.
Det har även bildatas en slags skorpa under pälsen, på senan . Och det är skorpan som börjar lossna, så lite päls och hud åker med.
:confused:
Min fråga är nu..

Vad ska jag göra för att det ska försvinna?
Och måste man behandla för tryckskador?

Är tacksam över så många svar som möjligt!

Kram Olivia

Sv: Tryckskada på framben HJÄLP!

jag är 90% säker på att det är en tryckskada eftersom jag har haft lindor nästan hela tiden på henne. Och "såren" har kommit efter jag har börjat linda.

Men ha tagit av henne lindorna nu, så hoppas de hjälper.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 733
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 273
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Jennnnka
·
Hästvård Hjälp! Mitt 6 åriga sto har fått pigmentförändringar på benen som täcker hela baksida av skenbenet. Upptäckte nu när jag kvällsfodrade...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: kol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka