Trúr fra Wetsinghe

ronda

Trådstartare
Är intresserad av information från er som exempelvis har sett honom i aktion eller sett avkommor efter honom! Allt av intresse!

Sv: Trúr fra Wetsinghe

Jag är också lite nyfiken på honom, är lite intresserad av ett sto som är efter honom.
Han hade väl en avkomma - Trú vom Forstwald som gick bra i sin avelsklass på VM 2005.
Verkar vara en spännande hingst med mycket rörelse och nerv.

Har sett honom på film, och har aldrig sett en häst som rör sig med en sådan lätthet och smidighet som honom med extremt elastiska rörelser, jag säger bara :love:.

Ännu en fin hingst e Týr vom Rappenhof. Imponerande ridegenskaper i bedömningen 2002 (Fornaboda):
Tölt, trav, skritt och vilja: 9
Galopp 9.5, Lynne 8.5, Helhetsintryck 9.17 - totalt 8.48!

Enl wf 128 avkommor där 16 är totalbedömda.

Jag är också lite nyfiken på honom, är lite intresserad av ett sto som är efter honom.
Han hade väl en avkomma - Trú vom Forstwald som gick bra i sin avelsklass på VM 2005.
Verkar vara en spännande hingst med mycket rörelse och nerv.

Hmm såg just på Worldfengur att hon hade varit med här på VM 2005. Någon som såg henne? Jag har VM videon men de har lustigt nog valt att klippa bort alla avelshästar:mad:
Nu har jag sett Trúr på video. Kan bara hålla med!!! Vilken grace och vilken lätthet.

Ok, men tror att de holländskt födda hästarna heter frá ? Eller, min kompis i hollands häst som även var född där hette Ingimar frá.....

*KL*
Någon som var på avelsvisningen på Wången? Tydligen var det några Trúr avkommor med där!

Han var på station där jag jobbade för ett par år sedan. En mycket trevlig hingst. MYCKET väluppfostrad, svarade på små rörelser men hade dåligt "fjong" vid betäckning och väldigt "ivrig". Jag tror nog att Erik Andersen äger honom, han gjorde det då iaf men sen åkte han hem till Norge och hade med sig Trúr. Jag skulle nog inte betäcka ett oerfaret skyggt ungsto med honom, men väl ett erfaret sto som vet vad som krävs vid en betäckning och som kan hjälpa han på traven :angel:

Men det var ju ett par år sedan så han kan ju ha lugnat ner sig och blivit en MOGEN hingst nu:D

Han var otroligt fin, pappa upp i dagen...

*KL*
Någon som var på avelsvisningen på Wången? Tydligen var det några Trúr avkommor med där!

Jag var där och jo, det var några Trúravkommor där. Jag förälskade mig helt i Trú fra Eklespannet (UE: Hervar frá Sauðárkróki). Hon fick följande bedömning:
Exteriör
Huvud 8
Hals-Manke-Bog 9
Rygg och kors 9
Proportioner 8.5
Ben (kvalitet) 7
Benställning 7.5
Hovar 8
Man och Svans 8
Exteriör 8.23
Ridegenskaper
Tölt 8.5
Trav 8.5
Pass 5
Gallopp 9
Spirit 8.5
Helhetsintryck 8.5
Skritt 9
Ridegenskaper 8.03
Långsam tölt 8.5
Canter 9

Totalt 8.11

Bild av Trú med Stian Pedersen på ryggen:
Stobed054.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: cassiopeja
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Squie
·
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: sweep
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka