Jag sade upp kontakten med den här personen kring påsk. Hon var på väg på besök igen, och samma rumba med att hon kommer eller kommer inte började. Jag skulle sitta och vänta på henne medan hon kom med de mest fantasifulla förklaringar på varför hon inte kom eftersom hennes värld nu har gått under än en gång.
Jag sade att då får det vara, jag är inte intresserad av hennes drama queen stil, orkar inte med henne, och vill inte umgås mer.
Hon blev helt galet arg, och skickade en massa meddelanden om hur synd det är om henne och hur fel jag gör. Jag svarade inte, varpå hon ringde 38 gånger, till långt in på natten. Jag svarade inte samtalen heller, och blockerade henne till slut både på telefon och messenger.
Varpå hon kom hem til mig, och knackade minst sagt omilt tills jag öppnade, slängde sig om halsen på mig och tvångskramade mig trots mina protester, höll ett långt tal om hur svårt hon har det, och att vi nog fortfarande är vänner. Jag svarade mest jaha och backade undan.
Men jag blir inte av med henne. Jag ser att hon ringer med jänma mellanrum, jag kan se det i telefonloggen trots att hon är blockerad. Nu skickade hon ett argt meddelande på instagram, som jag egentligen aldrig använder men har konto där. Öppnade inte meddelandet men såg de två första raderna som var anklagelser om hur hemsk jag är som blockerat henne.
Vad ska man egentligen göra med en sådan här människa? Polisen kommer inget att göra om jag anmäler, de tar sig inte an fd väninnors tjafs.