Trött på vita ridbyxor

S

__Stilett__

för tillfället är jag trött på vita ridbyxor.
köpte 2 nya i höstas, men det känns inte så trevligt alla gånger o ha dessa vita ridbyxor (inte när man har feta lår...:crazy: har dock börjat banta men det lär ju ta sin tid o vårterminen känns kritisk...haha...)
så finns det ngn som tävlar med vanliga mörka (svarta eller annan färg) ridbyxor istället? kan ju inte bara va jag som tycker det är jobbigt med för ljusa byxor.

visst är det snyggt, men man vill ju känna sig fin också :angel:

Sv: Trött på vita ridbyxor

ja skulle gärna rida i nått annat.. menmen man får väl stå ut med att va korvig några ggr i terminen :p

det värsta är ju att kavajerna är skurna och blåser upp och då känner man sig ju absolut som en packad säl...eller ngt. fy.
jag tävlar dock mer än några ggr i terminen, kan va ute varje helg om jag orkar (har ju flera hästar) Till höstterminen ska jag inte behöva dessa problem...(motiverad..hehe)

tänkte på att du skulle ha hängslen men de blir ju fel. men kan du inte ha sånna där klipps man har på små barn så de inte ska tappa vantarna mellan brallorna o kavajjen. ruskigt stilfullt!

Jag skulle kunna tänka mig att tävla i grå ridbyxor. Tycker det är väldans elegant till svart kavaj och stövlar! Men om det gör att man ser mer slimmad ut vet jag inte haha? Kanske.

Jag använde ju ljusgrå (lär bli färgbyte till vitt nu dock, men..) de gör dock inte mkt för figuren. Men du skulle ju kunna ha mörkgrå? Roligare än svart/marin, men smickrar samtidigt figuren mer än vitt/ljusgrått/beige etc.

Grå tycker jag är fullt acceptabel till svart kavaj.
Eller var det du som hade vinröd? Då kan svarta vara snygga också.

jag har vinröd kavaj, men använder den bara ibland.
har 3 svarta kavajer också :D

det står så här på stallbacken iaf:
"Ridbyxor i valfri färg"

Jag säger bara - akta dig för beige/gula ridbyxor! Jag tänkte att det var "mindre ljust" och borde vara bättre, men insåg snabbt att låren såg 7 ggr fetare ut med beige än med vita ridbyxor..

Tror faktiskt att man sticker ut mindre om man har vita ridbyxor trots allt än om man har andra mörka, och folk därför inte tittar speciellt, det är mest den egna känslan.
Jag rider i kavaj och vita ridvyxor, förr hade jag ibalnd bara tröja på klubb, men har lärt mig att det avslöjar alldeles för mycket. "Lång kavaj" döljer det mesta, och det ser inte så farligt ut som det kan kännas..

jag har också haft gula...men det kändes nästan värre som du sa...bläh.

fast ang det där med o sticka ut....:D det gör inte så mycket.
jag sticker redan ut med mitt hästval....jag brukar va den enda med en stor svart häst med lång lockig ofta utsläppt man och massa hovskägg...:rofl: lite kaka på kaka verkar inte märkas ändå. :D

däremot stack jag ut när jag tävlade...startade msv i vinröd kavaj :D (på halvblodet) fast jag gjorde det bara en gång...i väntan på ny kavaj

Hahahaha - vet ungefär hur det är det där med att sticka ut pga hästval.. Min häst är 143 cm hög, gul och har punka-frisyr.. Vi har skitkul när vi skrämmer slag på alla fjantiga halvblod på framridningsbanan! :p Hästar som tvärnitar, kastar sig åt sidan, rullar med ögonen och blir allmänt hysteriska.. Brukar inte känna det som om så många faktiskt kollar på mig och min klädsel! :angel: :D

Edit: Extra kul är det ju med alla svindyra hästar med ryttare med långa smala ben o fina vita ridbyxor, hihi, som vi lämnar bakom oss i resultatlistan.. ;)

Ja fy för vita ridbyxor när man har en celluliter som gjort ett u-land gröna av avundsjuka. Är rejält rund och känner mig som om någon skulle ropa "free Willie" närjag visar mig tävlingsklädd.

Men med ålderns rätt bryr jag mig inte.
Jag är lång och fluffig och hästen jag rider är låg och låååång.

Jag skulle kunna tänka mig att tävla i grå ridbyxor. Tycker det är väldans elegant till svart kavaj och stövlar! Men om det gör att man ser mer slimmad ut vet jag inte haha? Kanske.

Det har jag aldrig tänkt på att det skulle vara snyggt, men jag tror oxå det! Grå ridbyxor och ett schabrak med svartkant och ett brett grått band innanför (föklarar så bra:p)!!

Hahahaha - vet ungefär hur det är det där med att sticka ut pga hästval.. Min häst är 143 cm hög, gul och har punka-frisyr.. Vi har skitkul när vi skrämmer slag på alla fjantiga halvblod på framridningsbanan! :p Hästar som tvärnitar, kastar sig åt sidan, rullar med ögonen och blir allmänt hysteriska.. Brukar inte känna det som om så många faktiskt kollar på mig och min klädsel! :angel: :D

Edit: Extra kul är det ju med alla svindyra hästar med ryttare med långa smala ben o fina vita ridbyxor, hihi, som vi lämnar bakom oss i resultatlistan.. ;)

Haha, det där med fjordingar, för jag antar du har en sån?

Min arabvalack brydde sig inte ett SKVATT om ett stycke fjording på maskeradhoppning, utklädd (spraymålad) till punkare. Det var 'inget konstigt'. En stillsam liten fjording som stod utanför staket under ett dressyrprogram fick han stora SKRÄCKEN för dock, och de fina 7orna och 8orna stöp till 4or och 5:or :devil:

Haha, det där med fjordingar, för jag antar du har en sån?

Min arabvalack brydde sig inte ett SKVATT om ett stycke fjording på maskeradhoppning, utklädd (spraymålad) till punkare. Det var 'inget konstigt'. En stillsam liten fjording som stod utanför staket under ett dressyrprogram fick han stora SKRÄCKEN för dock, och de fina 7orna och 8orna stöp till 4or och 5:or :devil:

Hahaha :devil: ;)

Det brukar mest vara på framridningen som de är fjantiga, de brukar skärpa till sig på banan, men på en tävling när vi befann oss i c-ring, fick plötsligt hästen inne på tävlingsbanan syn på det lilla gula håriga monstret i andra änden, och konsekvent tvärvägrade att gå ut på spåret på den kortsidan genom hela programmet! :crazy: Detta trots att ajg faktiskt försökte hålla mig "längst bort" när hon hade rörelser på den halvan dressyrbanan, utan att störa min egen förberedelse för mycket.
Jag tror att det blev ganska mycket pannkaka av deras poäng, men vaddå, jag kan väl inte hjälpa att hon inte miljötränat sin häst..?! :angel: :devil: Stackars tragiska kusar som bara sett bruna och svarta hästar med knoppar i hela sitt liv! ;)

Hahaha :devil: ;)

Det brukar mest vara på framridningen som de är fjantiga, de brukar skärpa till sig på banan, men på en tävling när vi befann oss i c-ring, fick plötsligt hästen inne på tävlingsbanan syn på det lilla gula håriga monstret i andra änden, och konsekvent tvärvägrade att gå ut på spåret på den kortsidan genom hela programmet! :crazy: Detta trots att ajg faktiskt försökte hålla mig "längst bort" när hon hade rörelser på den halvan dressyrbanan, utan att störa min egen förberedelse för mycket.
Jag tror att det blev ganska mycket pannkaka av deras poäng, men vaddå, jag kan väl inte hjälpa att hon inte miljötränat sin häst..?! :angel: :devil: Stackars tragiska kusar som bara sett bruna och svarta hästar med knoppar i hela sitt liv! ;)

Fast min kunde inte ens skylla på det, han har sett väldigt FÅ knoppade bruna och svarta. jag vet dock övht inte var SKRÄCKEN kom från faktiskt? Var ju inga problem på maskeradhoppningen på framhoppning (inte de andra ekipagen heller, och den del skrämde fan nästan slag på mig), men just den där som stod på ena kortsidan av banan och betade stillsamt :confused: Verkligen ingen aning, men den var livsfarlig.

Den kanske var en ovanlig variant av fjord, med huggtänder och uddsvans, jag kollade inte så noga (jag försökte hindra honom från att skena av banan och hålla honom på spåret..)

Liknande trådar

Dressyr Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr. Visst är det ok att ha mörka ridbyxor? Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en...
Svar
11
· Visningar
1 980
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag hade tidigare en tråd om kavaj, nu har jag kommit till ridbyxorna. Jag skulle gärna få tips om vita ridbyxor. Önskemålet är att de...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: Kiwifrukt
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat