Trött på hungriga ök

F

Fjunet

Avskyr att min ponny försöker snaska gräs under tiden han körd, det kvittar dessutom hur arg jag blir - han försöker en stund senare bara. Visserligen är det mest i början av körturen han försöker snaska, men det är tråkigt att behöva starta körturen så.

Så därför tänkte jag höra med er om ni tror att en grästygel kan fungera vid körning? Man sätter fast denna tygel i något, funderade på om man kanske kunde sätta den ovanför skakelöglorna, i däckelgjorden? :idea:

http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/stor/310490.jpg

Sv: Trött på hungriga ök

Annars är det bara att vara stenhård, aldrig låta hästen under några omständigheter äta då du hanterar den. Jobbigt som attan men de brukar lära sig.. Men vill du ta den enkla vägen så kan ju en grästygel säkert fungera..

Som jag skrev: Det kvittar hur arg jag blir och jag är garanterat stenhård :smirk: Kallar grästygel knappast för en enkel väg, jag vill helt enkelt inte riva sönder hans mun eller piska honom blodig :smirk:

Varför inte prova med att låta hästen äta sig mätt innan körturen? :idea:

LIA

Haha. Det är nåt med shettisar... Dom är ALDRIG mätta:rofl: Hör till raskriterierna;)

Tror att det beror på att dom har huvudet närmre marken än stora hästar. Dom blir SUKTADE hela tiden:idea: :idea:
/M

Det är samma sak som att försöka rida min nordis i skogen, där det växer snaskiga, härliga små BOKTRÄD längs kanten :d Alltså hur man än säger åt henne och hur hård man än är, så är hon lik fan där och nappar i löven :devil:
Hon har t.om gjort det i trav :rofl:

Det blir lite bättre om man är STENHÅRD, men det går liksom inte helt att "bota".

Har tre shettisar som aldrig skulle komma på tanken att äta under rid eller körturer, men däremot en nordsvensk som kan snappa åt sig löv och annat i galopp... Så jag tror inte att det hör till raskriterierna...

Absolut! Hade jag kört på gräset nu så hade de nått honom rakt upp i munnen, och då hade han kunnat äta utan att ens ta ner huvudet *suck*

Fjunet skrev:
Absolut! Hade jag kört på gräset nu så hade de nått honom rakt upp i munnen, och då hade han kunnat äta utan att ens ta ner huvudet *suck*

HIHI! Då kan han ju fånga tuggorna i farten så märker du ju inte ens att han äter! :rofl:

P.S
Ska du hejja på Magnus, Marie å Isac på söndag?

jag tycker inte gräsätartygeln hjälper så mycket om det ändå finns grönt på sidan av ridvägen... den är nästan mer till hjälp om ponnyn bockar väldigt stort

Precis! Och det vill jag INTE att han ska kunna göra :devil:

Var ska de köra? I Blekinge?

Fjunet skrev:
Precis! Och det vill jag INTE att han ska kunna göra :devil:

Var ska de köra? I Blekinge?

NÄÄÄ "hemma" i ÅSTORP! :bump: :bump:
Lagtävlingen, dressyr å maraton! *hejja, hejja* :banana:

Mäh, det står ju inget på hemsidan! Vilken tid börjar det?

Fjunet skrev:
Mäh, det står ju inget på hemsidan! Vilken tid börjar det?

Nää, av någon anledning så har dom lagt det under Alamanckan. :smirk:

Tävlingen börjar kl 9. Ann-christine startar först!
Magnus beräknas starta dressyren kl 10.30.

Okej, ska nog åka dit då. Men jag ska ev. lämna en sadel i Malmö, så jag kanske inte stannar hela dagen.

Har du dina manchesterridbyxor på dig på söndag igen? :D Isåfall så känner jag igen dig, men inte annars :o

:D
Fjunet skrev:
Okej, ska nog åka dit då. Men jag ska ev. lämna en sadel i Malmö, så jag kanske inte stannar hela dagen.

Har du dina manchesterridbyxor på dig på söndag igen? :D Isåfall så känner jag igen dig, men inte annars :o

:o Har inga machesterridbyxor! :D
Det var helt "vanliga" gröna! *hihi*

Näää det blir nog jeans el. shorts om det är äckligt varmt! :cool:
Ska va där kl 8-har blivit tilldelad rollen som domarsekreterare i dressyren! :smirk:
Kom fram å säg hej om du ser mig!:bump: Eller sätt in en bild på hur du ser ut så jag kan känna igen dig! :)

Var det? Trodde de var manchester.

Betyder inte det att du kommer att sitta i det lilla gula huset?

Har ingen bild på mig i stallkläder, och det är ju det jag brukar gå runt i :o Men om jag har sadeln med mig så är jag personen med en Willys kasse :D

hihi
Ja jag kommer nog att sitta i ett litet, mycket trångt, gult bås ja!:crazy: Hoppas INTE på stekande hetta kan jag ju säga! :eek:

Men då ska jag hålla utkik efter en Willys kasse! :D
Om jag nu släpps ut ur båset nån gång! ;)

Ses kanske imorgon då-nu är min arbetsdag slut för idag!

hej då! :D

Det var inte det jag sa, att dom var tvungen att äta i farten, men att dom aldrig är mätta;) I annat fall är det nog inte shettisar du har:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka