Nä, är man själv, så tar matlagning och disk förstås mindre tid. Fast brödbak och storkok tar ju tid även om man är själv. 4 timmar var inklusive allt: Hitta recept, laga mat, duka, äta mat, duka av, diska, och plocka undan disk. Räknat på att man äter tre gånger om dagen plus tar en kopp kaffe eller två så är det inte orimligt om man är fler än en. Alla människor lever ju inte ensamma.
Och om man aldrig läser tidningen eller böcker, och aldrig tittar på nyheter, filmer, TV-serier eller dokumentärer så går det ju ingen tid dit. Jag lägger lätt en timme om dagen bara på att läsa dagstidningar när jag är ledig, spritt över dagen. En stund när man vaknar, en stund vid frukosten, och en stund innan jag går och lägger mig. Och att aldrig läsa böcker, eller se film eller TV är nog ganska ovanligt?
Fattar jag det rätt att ditt liv när du är ledig består av att ta hand om djuren, lite snabbt fixa mat och hushållsarbete, och sedan göra ingenting resten av din vakna tid? Inte ens träffa folk? Och träffar man folk vill man kanske bjuda på något ibland, dvs behöver handla, laga mat eller baka, eller så behöver man lägga någon minut på att ta sig dit om man inte ska vara hemma, och så går det ju tid när man umgås.