parfymflaska
Trådstartare
Min häst har varit lite trött sedan de började gå på bete (dagtid, inne på natten) för ca en vecka sedan. Både hon och hagkompisen har sämre aptit på hö under nätterna, men hagkompisen är pigg och som vanligt. Tänkte att de bara svullar så mycket gräs på dagarna att de är mätta sedan? De äter, men inte mer än 2-3 kg var, jämfört med 5 kg innan de gick på gräs. Tröttheten yttrar sig som att hon ställer sig och sover typ så fort hon kommer in i boxen och att hon är ovanligt slö att rida. Inte flåsig eller något och hon rör sig bra, men vill gärna sakta av. Inte extremt på något sätt, hon är alltid lite åt det segare hållet, men något slöare än vanligt har hon varit. Jag har tyvärr inte mätt normaltemperatur på henne så vet inte om det är normalt, men hon hade 38 grader temp. imorse. Om jag klämde ganska hårt och verkligen kände efter kunde jag hitta pulsen vid kotorna igår kväll, men det behöver ju i sig inte heller betyda något.
Tror ni att det "är något", eller är hon bara trött? Borde jag låta henne vila några dagar? Ringa veterinären? Jag tycker det är så svårt när det är en sådan här subtil förändring i beteende, det är egentligen inget, men ändå är det något. Vid sådana här tillfällen saknar jag verkligen att ha personer i stallet att bolla med, nackdelen med eget stall helt klart.
Tror ni att det "är något", eller är hon bara trött? Borde jag låta henne vila några dagar? Ringa veterinären? Jag tycker det är så svårt när det är en sådan här subtil förändring i beteende, det är egentligen inget, men ändå är det något. Vid sådana här tillfällen saknar jag verkligen att ha personer i stallet att bolla med, nackdelen med eget stall helt klart.