Trotsålder eller vårkänslor??

Angelina

Trådstartare
Min goldentik är snart 14 månader. När hon var mindre var hon riktigt busig och stökig för att vid 7-8 månader bli snäll och förståndig (och liiite busig). Nu är hon riktigt pigg och glad och testar lite gränser och har sig. Är det någon känd trotsålder vid ca 1 år eller har hon bara vårkänslor? Brukar era hundar bli gladare på våren??

Hittar inte min bok där det står om hunden utveckling (och förresten har ingen av mina hundar följt det som beskrivs, de har haft sina egen utvecklingsfaser).
 
Sv: Trotsålder eller vårkänslor??

Min goldentik är snart 14 månader. När hon var mindre var hon riktigt busig och stökig för att vid 7-8 månader bli snäll och förståndig (och liiite busig). Nu är hon riktigt pigg och glad och testar lite gränser och har sig. Är det någon känd trotsålder vid ca 1 år eller har hon bara vårkänslor? Brukar era hundar bli gladare på våren??

Hittar inte min bok där det står om hunden utveckling (och förresten har ingen av mina hundar följt det som beskrivs, de har haft sina egen utvecklingsfaser).

Hej,
jag tror att hundarna får vårkänslor, alla blir väll gladare när solen äntligen tittar fram,min lilla kille har drabbats av kärlek till hela världen, tikar, hanar, män, kvinnor, alla som vill ha en blöt puss :love: sedan glömer han ibland av att höra på matte när man är ute i gröngräset och springer, men det får man väll bra ta..

Alla hundar mognar lite olika, så det som står i böckerna kan man ju ha som riktlinje lite grann, behöver inte tro att hunden följer det slaviskt.. Det är som med människor, men sedan är det ju bara en fas, hon håller på att bli vuxen :-)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 213
Senast: Dopy
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 634
Senast: Dopy
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 244
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 935
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp