Trotjänaravlivning

T

TotallyLost

Ja vad menar man med trotjänaravlivning? Kan man göra det på vilken häst som helst?

Sv: Trotjänaravlivning

Det är väl när man avlivar sin häst pga ålder eller sjukdom och inte låter den ingå i livsmedels kedjan. Tror jag:angel:
En slaktbil kan komma hem till gården och avlivar med bultpistol och tömmer sen hästen på blod och tar med sig kroppen för kremering

Sv: Trotjänaravlivning

Den ursprungliga betydelsen av trotjänaravlivning var när man tillämpade sanitetsslakt(till livsmedel) på en häst som egentligen var tillräckligt frisk för att föras in till slakteriet levande. Betydelsen har numera ändrats ffa sen sanitetsslakten avskaffades vid årsskiftet.
PL

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 343
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka