Sv: Trösttips önskas
Jag har ingen åsikt hur du skötte dig för jag har absolut ingen aning om vem du är eller hur det såg ut, jag såg dessutom bara några få ritter.
Men jag ska pappa, dig, skit i om det gick dåligt eller om du fick dåligt betyg, TRÄNA och skaffa en tränare som kan ge dig kritik och int en sådann där mespropp som säger bra hela tiden, var försiktigt att åka på CR dressyrer för annat än programträning för din egen skull och om hästen behöver komma ut (där är standaren på många ekipage ofta ganska låg och för att inte knäcka dem så ger domarena där högre betyg än vad de egentligen skulle haft och så får de en chock när de kommer på en riktig tävling).
Sen så ta in allt för alvarligt om du hamnar sist (det har jag ingen aning om du gjorde igår eller inte), någon ska göra det också och efter det kan det bara gå bättre.
Själv åkte jag iväg på "svergies största dressyrtävling" i sommas, jag visste att jag inte hade där att göra och konkurensen var högre, men jag hade inställningen att "någon ska ju komma sist", och visst fan gjorde jag det i en klass, en hamnde jag strax under mitten och en väldigt långt ner, men vet du vad, DET peppar mig till att jag ska minnsann dit nästa år också och då ska jag inte vara i längt ner (statsa på vinna får vi nog vänta några år på
)
Se så här får du en spark i häcken, träna och filma och ut med dig igen!!! Jag vet inte hur gammal du är eller hur länge du har tävlat, men ge inte upp så här lätt, man får inte knäckas så lätt, en del domaren är mycket mer kritiska än vad den här var, den tävling som var för några veckor sedan på klubben så hade vinnaren i ena klassen väldigt höga poäng, det stod ETT enda positivt ord på hennes kritik, jag hamnade i mitten ungefär, jag hade inte ett enda positivt ord, men det får man inte hänga upp sig på.