Tror ni man får det?

T

thekid

Tänkte kolla om någon har varit med inne på op. när ens hund har opererats?
Min tik ska kastreras på måndag och jag skulle gärna vilja vara med på op., främst för att jag funderar på att bli veterinär, så det skulle ju va i "studiesyfte" då. Men jag glömde fråga när jag bokade tid (personen i andra änden av luren verkade dessutom liiite stressad)...

Tror ni att man kan få vara med och titta på?

Sv: Tror ni man får det?

Fråga på op.kliniken. Varierar kanske från ställe till ställe. Men som sagt, fråga kostar inget.

Oftast så lämnar man ju in sin hund och så opereras den när den är lugnt och tid till det och så får man hämta hem den på eftermiddagen igen. Så det kan ju bli lite knixigt för kliniken att säga när just din hund ska opereras. Själv brukar jag dock vara med när nåt ska fixas med mina djur men jag bor granne med klinken och morsan jobbar där så om det är special för mig vet jag inte. Men fråga för all del! Himla intressant at vara med på operation tycker jag:)

Jo, men jag är ändå ledig hela dagen, så jag sitter gärna med hunden eller i väntrummet och läser en bok eller vad som, tills det blir hennes tur. Ja, jag tror också det skulle vara intressant, har varit med på op. på en ATG-klinik, men det va ju häst som opererades där. Ska absolut fråga när jag kommer dit, får jag inte vara med så är det ju bara att åka hem, men som Zita säger, det kostar ju inget att fråga:)

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 423
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 984
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 357
Senast: Acto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 101
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka