Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det ovanligt, men det gör inte det hela mindre allvarligt.Fast detta fall måste väl vara exceptionellt ovanligt?
Tex fattade jag inte alls vem det rörde sig om förrän igår.
Jag är mest nyfiken på varför. Jag har skrivit på dagboken för att ventilera och få ur mig och få in andras perspektiv.
Hade mitt liv sett helt annorlunda ut hade jag nog inte skrivit lika mycket utan kanske varit mer aktiv i andra trådar istället.
Nu blir det ett sista avslutande inlägg från mig i den här tråden, och egentligen borde jag kanske inte skriva ens detta.
Jag tror att uttrycket "det är lätt att vara efterklok" summerar den här situationen väldigt bra, för mig. Det fall som diskuterats de senaste sidorna har varit långt ifrån så självklart som många i den här tråden får det att låta som, det har varit en extremt svårhanterlig situation med mycket som pågått i bakgrunden och vi har gjort vårt bästa utifrån de fakta vi haft.
Det finns mycket mer jag skulle vilja säga och förklara, men dels borde jag nog inte ens skriva det här och dels tror jag inte att det tjänar någonting till. Det är tråkigt att höra att många av er tycker att vi agerat så uppåt väggarna fel i det här fallet, men tro mig när jag säger att vi diskuterat det mycket internt, att mycket ändrats bara under de senaste veckorna, och att vi alltid gjort vårt absolut bästa för att hantera det på ett objektivt och rättvist sätt.
Inte min upplevelse alls. Mer A mår dåligt, får jättemycket stöd, A blir elak och förminskar/påhoppar andra som delar med sig av sina erfarenheter då inget var vatten värt men om de inte gav stöd var ilskan lika närvarande... Någonstans där eskalerade allt totaltSom jag upplevde det var mönstret att person A mår dåligt. När A har en riktigt dålig dag kommer andra användare in och påtalar att A borde skärpa sig. A tappar då fattningen totalt och häver ur sig en massa otrevligheter som leder till att A blir bannad ett tag innan det hela börjar om.
Det mönstret är ju inte unikt för troll, utan förekommer i flera psykisk-ohälsa-trådar. Jag tycker det är rimligt att sådana användare får flera chanser, men att tröskeln för vad som är ok blir lägre om man gör om det. Och om det framkommer att A inte ens existerar bör ju hen permanentbannas omgående.
Inte min upplevelse alls. Mer A mår dåligt, får jättemycket stöd, A blir elak och förminskar/påhoppar andra som delar med sig av sina erfarenheter då inget var vatten värt men om de inte gav stöd var ilskan lika närvarande... Någonstans där eskalerade allt totalt
Det som du beskriver är absolut ett vanligt förfarande i den typen av trådar men de trådarna brukar inte bestå av att någon "kräver" stöd på samma sätt. Hm. Eller du beskriver nog en helt annan användare än vad vi pratat om tidigare? För den som jag pratat om har nog aldrig fått till sig att skärpa sig.
Men visst får man ha lite överseende när någon mår jättedåligt och det är där allt detta blivit så invecklat. För vem vill ta bort en kanal där någon får stöd som kanske inte får det IRL? Bara personen faktiskt finns...
Jag är säker på att vi pratar om samma. Men hen har ju varit aktiv i många trådar så jag förstår att det är lätt att missa. De allra flesta har varit stöttande, men enstaka har varit mer av stilen elefant i porslinsbutik och andra har blivit griniga när deras inlägg inte tagits väl emot. Och många inkl jag har låtit engagemanget rinna ut i sanden eftersom det inte riktigt funnits något sunt sätt att bemöta hen.Inte min upplevelse alls. Mer A mår dåligt, får jättemycket stöd, A blir elak och förminskar/påhoppar andra som delar med sig av sina erfarenheter då inget var vatten värt men om de inte gav stöd var ilskan lika närvarande... Någonstans där eskalerade allt totalt
Det som du beskriver är absolut ett vanligt förfarande i den typen av trådar men de trådarna brukar inte bestå av att någon "kräver" stöd på samma sätt. Hm. Eller du beskriver nog en helt annan användare än vad vi pratat om tidigare? För den som jag pratat om har nog aldrig fått till sig att skärpa sig.
Men visst får man ha lite överseende när någon mår jättedåligt och det är där allt detta blivit så invecklat. För vem vill ta bort en kanal där någon får stöd som kanske inte får det IRL? Bara personen faktiskt finns...
Nej, jag menade inte just denna person då detta var illa redan från början och utan förbättring utan generellt om någon blir utåtagerande pga dåligt mående så ska denne inte direkt bli bannad. Så de hinner få den reality check som Buke kan ge om jag ens låter lite begriplig... min sömn är inte optimal för tillfälletFast nä. Jag har inget som helst överseende med någon som blir verbalt våldsam, hotar IRL, hjärntvättar folk samt rent allmänt beter sig som en idiot, oavsett det psykiska måendet.
Jag har mått enormt dåligt periodvis och det finns inte en suck att jag skulle betett mig som användaren som nu är borttagen. Och hade jag gjort det hoppas jag de omkring mig gett mig en reality check!
Här tänker jag... är det så vanligt att folk ifrågasätter detaljer som är av anonymitetsskäl idag? Snarare sånt som inte går ihop och som är helt onödiga att ljuga om. Jag struntar blankt i om någon är 32 eller 39 men om personen plötsligt skriver om en händelse för stöd att hantera och totalt verkar ha glömt att samma sak hände för två månader senOch jag håller helt med om det komplicerade - om det faktiskt ÄR en person som mår skit och skriver om känsliga ämnen tycker jag det är helt rimligt att hen bemöts med tålamod och mycket fingertoppskänsla. Om en sådan person utsätts för drev och får sina trauman ifrågasätta för att hen av anonymitetsskäl skarvat lite med bostadsort och ålder tycker jag det är betydligt värre än om någon råkar vara snäll i onödan.
Därmed inte sagt att vilka beteenden som helst ska ursäktas med att man mår dåligt - men det är rimligare att moderator delar ut varningar och/eller blockerar än att random tråddeltagare ska trycka till hen.
Men som sagt att bara inte bry sig är en jäkligt tråkig utveckling också för oss alla som forum samhälle och mänsklighetDet bästa man kan göra är att konstatera "not my monkies, not my circus" och lämna tråden åt sitt öde när man märker att det börjar spåra ur, det sämsta man kan göra är att låta någon dra ner en själv till samma låga nivå för då har dom vunnit konversationen. Ett troll ger sig aldrig.
Det här är enkelt om man vet att det är ett troll. Tex i någon politisk tråd (som jag förövrigt inte följer). Men om någon skriver om svåra personliga saker. Det känns som en sån konstig grej att hitta på om.Det bästa man kan göra är att konstatera "not my monkies, not my circus" och lämna tråden åt sitt öde när man märker att det börjar spåra ur, det sämsta man kan göra är att låta någon dra ner en själv till samma låga nivå för då har dom vunnit konversationen. Ett troll ger sig aldrig.
Att få sympati och stöd känna sig omtyckt samt många gånger ekonomisk vinning på ett eller annat sättDet här är enkelt om man vet att det är ett troll. Tex i någon politisk tråd (som jag förövrigt inte följer). Men om någon skriver om svåra personliga saker. Det känns som en sån konstig grej att hitta på om.
Politiska troll vill väl skapa sprittning. Men vad vill de andra trollen? Vad är deras syfte?
Jag tänker lite på det som att spela dataspel, fast i verkligheten (så verklig onlinevärlden nu kan varaDet här är enkelt om man vet att det är ett troll. Tex i någon politisk tråd (som jag förövrigt inte följer). Men om någon skriver om svåra personliga saker. Det känns som en sån konstig grej att hitta på om.
Politiska troll vill väl skapa sprittning. Men vad vill de andra trollen? Vad är deras syfte?
Självklart är det oroligt komplextTror inte man kan hitta ett enda syfte eller orsak, och de som skarvar med sanningen utan något illasinnat syfte eller orsakar egentlig skada gör mig inte så mycket.
Ja du, syftet vet man ju ingenting om, det kan finnas många bottnar där.Det här är enkelt om man vet att det är ett troll. Tex i någon politisk tråd (som jag förövrigt inte följer). Men om någon skriver om svåra personliga saker. Det känns som en sån konstig grej att hitta på om.