Troll på Internet.

Jeffery

Trådstartare
Men varför är det (nästan bara) män som ägnar sig åt galenskaperna?
1) Bara för att ett Internetnick kallar sig 'Johan' 'Erik' eller 'Lennart' vet vi inte om skribenten bakom är en han, hon eller hen.
2) Artikeln belyser en trollfabrik på extremhögerkanten. Vi kan vara trygga med att det i Sverige också finns trollfabriker - sponsrade från exakt samma pengapåse - på extremvänsterkanten.

I sportvärlden kallas det interference eller foul när du plockar bort en motståndare på ett felaktigt sätt ur spelet.
I datavärlden ddosar den service man vill sätta ur spel.

Det här är ingenting annat än en lågintensiv, uthållig attack på vår demoktrati, som vi själva (med hjälp av sociala medier i kombination med människans kränkthetsgen) leds in att delta i. Syftet är att på sikt få demoktratin att fungera så dåligt att vi lägger all vår kraft på helt fel saker, saker som leder samhället åt alla håll än framåt.

Idag, när vi sett demokratiska val välja både Brexit och Trump, så vet vi att det funkar också i praktiken.

Det första som slår mig är, när sjutton ska folk lära sig att vara källkritiska och inte tro på att allt som står på internet är sant... :banghead: :banghead: :banghead:

Det första som slår mig är, när sjutton ska folk lära sig att vara källkritiska och inte tro på att allt som står på internet är sant... :banghead: :banghead: :banghead:
Antagligen aldrig.

Angående källkritik och inte tro på allt så jag ett klipp från Jimmy Kimmel, kvällsshow i USA. De gick runt på stan och frågade vad folk ansåg om att Trump valt Rob Kardashian (brodern i Kardashianklanen) som minister. Kommer inte ihåg vilken. Folk trodde det var sant och gav sin åsikt i frågan. De visste vem han var men köpte ändå att han blev minister. Nog för att Trump är tossig, men inte SÅ tossig.

Antagligen aldrig.

Angående källkritik och inte tro på allt så jag ett klipp från Jimmy Kimmel, kvällsshow i USA. De gick runt på stan och frågade vad folk ansåg om att Trump valt Rob Kardashian (brodern i Kardashianklanen) som minister. Kommer inte ihåg vilken. Folk trodde det var sant och gav sin åsikt i frågan. De visste vem han var men köpte ändå att han blev minister. Nog för att Trump är tossig, men inte SÅ tossig.
Ja, det är skrämmande få som är misstänksama, typ som vissa saker som är helt uppenbart "för bra för att va sant" men lik väl går folk på det.... :banghead:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka