Troligen dängt i svanskotan

Shaggy

Trådstartare
Ingen behöver säga det jag ÄR idiot.
För 2 veckor sedan åkte jag av min häst 2 ggr på några minuter. En gång åt höger och en åt vänster. Jag lyckades dänga hela bäckenregionen samt ena sittbenet åt. Efter andra avramlingen gjorde det ont men envis som man är så klättrade jag upp på hästen igen. Jag var mycket stel resten av dagen men det kändes enbart som muskelsmärtor, samma upplevelse stod fast ett antal dagar. Nu sen några dagar har jag dock insett att jag troligen dängt i svanskotan rätt rejält. Idag gör det ont konstant. I går var det bättre så det "bara" var ett helvete att sitta i vissa ställningar och att resa sig från vissa stolar. Troligen blev det värre av att jag städade nästintill hela huset i går.
Vad kan man göra för att avlasta området och gärna få det att läka fortare? Om 2- 3 veckor vill jag vara i form för att klättra upp på hästen igen.
 
Sv: Troligen dängt i svanskotan

Min medryttare trillade av och fick bäckenet/svanskotan ofrivilligt justerat. Efter besök på akuten så har hon fått hjälp av sjukgymnast/kiro(?) att sätta alla delar på plats igen, och hon mådde mycket bättre ganska snabbt.

Så sök hjälp tycker jag, har läst att svanskotan kan bli jävlig permanent om man knäcker den och inte fixar den efteråt.
 
Sv: Troligen dängt i svanskotan

Läka fortare är nästan omöjligt. Sitta på en kudde, inte ligga på rygg t ex men det är individuellt vad som känns bra.
 
Sv: Troligen dängt i svanskotan

Min gör fortfarande ont kan sägas för jag sökte inte vård. Men fick hjälp efter att den knäcktes vid förlossningen, då kunde de fixa den lite, men smärtfri blir jag aldrig, sitta länge är fruktansvärt.
 
Sv: Troligen dängt i svanskotan

Jag hade ont i svanskotan i ca ett år efter att ha blivit slungad i luften över en häst och rakt in i ett gäng clowner.
True story :laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 273
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 310
Senast: shia
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
5 136
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 526
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp