• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Idka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 217
I

Idka

Någon som har tips på olika trix man kan träna med sin häst? Såg en jättebra hemsida förut men kan inte hitta den!

Sen vill jag ha tips på olika övningar man kan göra med sin häst för att vänja den med skrämmande saker. Har tränat med presseningar, att gå över och ha på ryggen mm, det har gått jättebra. Men jag har så dålig fantasi på vad mer man kan träna!

Zacha är påhittig! :bump:

Hon hade satt fast massa vimplar på en pinne. Typ snitslar om du förstår, fast mycket längre. Så satt hon på ryggen på sin häst och red under den där och fiftade fram och tillbaka med den osv...!

Paraply som fälls ut. Flygande plastpåsar. Traktorer och lastbilar som brummar och åker. Gå igenom smala passager. Springande hundar/katter/människor.

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: Lejd
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
923
Senast: Amha
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 029
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka