Trist tappande av fokus i trådar

Sv: Trist tappande av fokus i trådar

Fian skrev:
Men läser ni inte inläggen innan ni svarar? :confused:

Har du inte märkt det ännu :rofl:

Det är mycket få användare på Buke som mer än skummar igenom några få inlägg och sedan svarar.

Har man tur så förklarar dessa i sitt inlägg att denne öht inte orkat läsa igenom svaren. :eek:

Fian skrev:
Men läser ni inte inläggen innan ni svarar? :confused: Jag skrev ju att det är trist när man har suttit och läst igenom en intressant tråd och den spårar ur med hån, skitprat, spott och spe.. Jag ser mig själv som ganska tolerant men ogillar när folk blir retade för tex stavfel eller ridstil eller dylikt om de har bett om en kommentar om hästen tex.. Jättekul att se att ni faktiskt genom era inlägg här förespråkar det och tom säger att man ska strunta i att läsa det :angel:

Jag måste vara blind, då, för jag är här mycket och har inte sett det där alls. Kan du inte ta några exempel så man förstår vilka trådar du syftar på?

A_K_N skrev:
Har du inte märkt det ännu :rofl:

Det är mycket få användare på Buke som mer än skummar igenom några få inlägg och sedan svarar.

Har man tur så förklarar dessa i sitt inlägg att denne öht inte orkat läsa igenom svaren. :eek:

Gjorde det ju själv nyss genom att missa att svaret inte var till mig :o :D Men visst har jag sett det i trådarna och det är ju mer än ofta pga det som det blir irritationer.

Fian skrev:
(förutom moderatorerna då som ju måste kolla i alla)

Nej moderatorerna måste inte kolla alla trådar. Hade det varit så hade det varit tvunget med betalda moderatorer.

Vi som är moderatorer på Bukefalos gör detta helt ideellt på vår fritid. Det enda vi får för detta arbete är för det mesta skit från er användare när vi tagit bort någon tråd.

Det är därför NI som medlemmar ska använda
report.gif
-knappen. För att hjälpa till med gränserna på forumet.

Det är ni som användare som sätter gränserna genom att inte reagera genom
report.gif
-knappen

Jag tror aldrig att du kommer ifrån att detta är cyberspace och att det här är lättare att göra sig rolig på andras bekostnad, exempelvis genom att påpeka stavfel eller något annat som inte hör till trådämnet.

Det kommer alltid att finnas användare som struntar totalt i allt vad netikett och forumregler heter...

Som moderator på det forumet som du valt att ställa dina frågor i känner jag mig manad att svara.
Fian skrev:
Skulle helst lägga denna tråden på alla kategorierna men det får väl räcka här. Är det bara jag som tycker att det är trist att så många trådar tappar fokus? Sitter man och läser genom en tråd som känns intressant så märker man efterhand hur tråden tappar sin mening :crazy: I gemen så handlar det om meningsskiljaktigheter, påhopp, anklagelser och smutskastning som jag själv tycker är urtrist att läsa! Om en person ställer en fråga i en tråd så är den väl inte ute efter att bli hånad och nerskälld? Anser man att någon har eller handlar fel så är det väl lämpligast att skicka ett PM?
Först och främst vill jag tacka dig för att du valde att inte posta tråden i flera forum. Du efterlyser stringens i trådarna. Du vill att vi ska klippa när trådarna glider iväg. Som du kanske anat delar jag inte din uppfattning på den frågan. Diskussioner ska kunna få flöda, fram och tillbaka. Det är, enligt mig, det sätt som borgar för att alla tankar kan få komma fram.
Jag har själv vart moderator på en chat innan och där tog vi tag i "dagisnivån" innan den hann gå över styr. Har moderatorerna här för lite att säga till om?
Jodå, vi har så vi klarar oss. Jag vet inte riktigt om jag ska tolka din fråga som kritik, men jag väljer att inte göra det.

En sista fråga..
Är vi inte alla här för att vi har ett gemensamt intresse och borde dela med oss av våra skiftande erfarenheter och kunskaper blandat med lite kul "bustrådar"??
Hur skulle du vilja beskriva hur det ser ut på senior idag? Är det inte en mix av oseriösa, allvarliga, känslosamma, sorgliga, alldagliga och intressanta trådar? Visst händer det att vissa uttryck går över gränsen och med alla användares hjälp uppmärksammas jag på det och vidtar lämpliga åtgärder. Du kan bidra till att göra bukefalos trevligare genom att anmäla inlägg du anser felaktiga i takt och ton till respektive forums moderator och göra denne medveten om (och när) användare går över gränsen.

Jag vet att varje tråd som kastas har en strådskapare som känner sig ledsen. Jag vet att varje användare som får ett inlägg raderat blir mer eller mindre kränkt av min gärning. Anser du att jag ska vara hårdare?

/tifo - moderator
Senior, western & galopp

Senast ändrad:

arrrghh men jag menade ju att om ni får indikationer på att nåt inte är bra i en tråd så måste ni väl läsa den trots att den kanske inte är intressant för er? Fattar väl jag med att ni inte kan sitta och lusläsa varenda tråd här på forumet! Även om ni arbetar ideellt så har ni väl tagit på er vissa arbetsuppgifter som ska göras?

Fian skrev:
arrrghh men jag menade ju att om ni får indikationer på att nåt inte är bra i en tråd så måste ni väl läsa den trots att den kanske inte är intressant för er? Fattar väl jag med att ni inte kan sitta och lusläsa varenda tråd här på forumet! Även om ni arbetar ideellt så har ni väl tagit på er vissa arbetsuppgifter som ska göras?
Vi kollar alla trådar som blir anmälda, vare sig vi tycker om innehållet eller inte. Väldigt ofta svara vi även anmälaren, framför allt om vi väljer att inte vidta åtgärder. Men dessväre gör i alla fall inte jag det alltid, även om det är min ambition..

Jag tycker att moderatorerna gör ett jättebra jobb! :bow:

Jag håller inte alltid med dom... :smirk: men det gör jag inte med nån människa i världen....

Trots allt är ju varje enskild moderator också (antar jag :eek: ) en enskild person, och även dom har säkert iolika uppfattningar om olika inlägg/trådar/användare.... Man kan inte alltid hålla med alla, och det är säkert en svår avvägning varje gång en moderator ska göra ett "ingrepp" i en tråd.
Jag är fullständigt övertygad om att moderatorerna läser trådarna där något blivit anmält. Och jag är övertygad om att det tar tid också!

Jag förmodar att det var mig du svarade ;)

Jo, men det krävs att vi får en synpunkt (och dessa är väldigt sällsynta från andra användare, det är mest vi moddar som skickar synpunkter till varandra). Skriver man sin klagan i tråden eller startar en tråd om detta, gärna på ett annat forum dessutom, så kommer det inte fram :angel:

Nej jag vill inte att ni ska klippa när trådarna glider iväg.. jag fattar inte varför det är så svårt att förstå det jag har skrivit i första inlägget. Det är när de glider iväg till påhopp, bråk och otrevlig stämning som de borde klippas.

Nej det var ingen kritik riktad mot moderatorer även om flertalet här tog det så utan tvärtom.

Senior är ett härligt ställe som jag själv gärna skriver på och jag har faktiskt inte nämnt senior som specifik tråd någonstans utan beskrev generellt.

Min tanke var inte heller att denna tråden skulle bli nåt Moderator-SM där alla moderatorer skulle känna sig utsatta utan var mer tänkt som en diskussion då jag förmodar att jag inte är ensam om att ogilla den råa tonen som faktiskt finns i vissa trådar man läser.

Vill också tillägga att jag inte har klagat på någons arbete här utan tycker att de flesta meddlemmar och moderatorer gör ett suveränt jobb och jag vill inte heller "knipa åt" någon speciell utan eftersökte en diskussion bland oss som tydligen bara har för låg tolerans.

Hej hopp!

Fian skrev:

Och detta var nu inte i negativ mening utan tvärtom det också. (lika bra att förtydliga det också)

Fian skrev:
Nej jag vill inte att ni ska klippa när trådarna glider iväg.. jag fattar inte varför det är så svårt att förstå det jag har skrivit i första inlägget. Det är när de glider iväg till påhopp, bråk och otrevlig stämning som de borde klippas.
Det gör vi säkert också. När vi läser just den tråden där någon gick över gränsen. Annars litar vi på att inläggen anmäls, för det blir ett ganska övermäktigt arbete att hänga med i alla trådar.

Ta "välj en av två": den tråden på senior har flera tusen inlägg. Den tilltalar mig lika mycket som kvarskatt, medans andra finner den betydligt mer roande. Ändå kastar jag ett öga då och då, för att konstatera att den håller sig innanför forumreglerna. Skulle det hända att tråden spårar ur mellan dessa tillfällen är det givetvis så att påhoppen ligger kvar tills jag uppmärksammat dom (eller gjorts uppmärksam).

som typ det här med pikar :smirk: Jag är både gammal och loj nog själv att ta dem :smirk:

Jag bad om en diskussion och det fick jag!!

Fian vs moderatorena *lol* Hade jag idkat westernridning så hade jag nu slängt upp hatten halat fram lasson och samlat alla för en kram nynnandes på we shall overcome :D

Aj aj aj ni är väl inte ilskna på Fian nu? :angel:

tifo skrev:
Det gör vi säkert också. När vi läser just den tråden där någon gick över gränsen. Annars litar vi på att inläggen anmäls, för det blir ett ganska övermäktigt arbete att hänga med i alla trådar.

Ta "välj en av två": den tråden på senior har flera tusen inlägg. Den tilltalar mig lika mycket som kvarskatt, medans andra finner den betydligt mer roande. Ändå kastar jag ett öga då och då, för att konstatera att den håller sig innanför forumreglerna. Skulle det hända att tråden spårar ur mellan dessa tillfällen är det givetvis så att påhoppen ligger kvar tills jag uppmärksammat dom (eller gjorts uppmärksam).

:bow: och det ska Du ha all heder för. Vi som har för låg tolerans får väl sluta ha det och låta bli att diskutera det eftersom det nu vart sånt himla rabalder när jag försökte.

Tja det är väl du och Susan mot moderatorerna då ;) Hon skapade en tråd härom veckan om just moderatorer...

Det är väl inte så konstigt att moderatorer svarar i en sådan här tråd?

Fian skrev:
:bow: och det ska Du ha all heder för. Vi som har för låg tolerans får väl sluta ha det och låta bli att diskutera det eftersom det nu vart sånt himla rabalder när jag försökte.

.. eller också kan ni som sagt, underlätta för oss :idea: genom att använda den här
report.gif
lite mer än vad som görs idag på vissa forum. :crazy: Jag håller med Tifo, om att ibland kan vissa trådar utmynna i något som känns värre än både kvarskatt och bilskatt på en gång...

:bow:

Mvh

IngelaH

Jisses vad ni håller på.

Det verkar inte vara så många moderator på detta bygge i alla fall.
Tror jag har sett 6 st plus Gunnar på detta ställe men det måste vara många fler får jag hoppas och så får inte alla ta semester samtidigt ;)

Fian skrev:
Vi som har för låg tolerans får väl sluta ha det och låta bli att diskutera det eftersom det nu vart sånt himla rabalder när jag försökte.
Det tycker jag vore synd. Som jag sagt tidigare, om DU anser att något inte är rimligt har du all rätt i världen att påpeka det för moderatorn. Vem vet, vi kanske tycker som du, i den frågan! Det viktigaste är att du är dig själv. Skulle du börja anpassa dig till buke ...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka