Trist tappande av fokus i trådar

Sv: Trist tappande av fokus i trådar

Nej men att det ska bli tjurrusning i försvarsställning var lite chockerande faktiskt.. Jag har egentligen inte klagat nåt särskilt på er utan frågat om ni har för lite att säga till om. Och det var inte det som var huvudsaken i mitt inlägg. Jag ville ha diskussionen med andra medlemmar för att se om det fanns fler som känner som jag men slutar med att sitta här och tjafsa med moderatorer. Om hon skrev en tråd om moderatorer och den är riktad direkt till er så förstår jag om så många som möjligt av er vill svara, men den här var inte ämnad för det. Om ni tog den som kritik mot er så har ni tolkat den helt fel och tråden har tappat det den var menad för.
Jag kan knappast tro att en sådan här tråd gynnar folks frågvishet i detta forumet utan ser nog mer ut som att ifrågasätter man något så får man en hel drös ilskna moderatorer över sig som inte räds att blanda in irl eller pika. Det är därför jag ännu en gång vill påminna om att denna tråden inte var någon fråga om forumet utan en diskussionsstart om ett ämne.

tifo skrev:
Det tycker jag vore synd. Som jag sagt tidigare, om DU anser att något inte är rimligt har du all rätt i världen att påpeka det för moderatorn. Vem vet, vi kanske tycker som du, i den frågan! Det viktigaste är att du är dig själv. Skulle du börja anpassa dig till buke ...

Tack! Känns dock inte smart att påpeka någonting just nu utan det är bäst att hålla sina åsikter för sig själv.

Fian, jag förstår dig, och håller med dig!

Det finns en del här som känner sig lite viktigare än andra :angel: Deras åsikter om det mesta tycker dom ska ventileras även i trådar som dom inte är intresserade av. Dom borde såklart skita i den tråden och trava vidare till en mer intressant tråd.

Som mod. förstår jag att man läser den här tråden noggrannt. Ni vill såklart göra korrekta bedömmingar. Ni blir ganska hårt ifrågasatta och måste i alla väder kunna stå för era åsikter. Det är minsann ingen plättlätt match. Ni får ta mkt skit för varje "Tack för att du gör ett bra jobb" kan jag tänka mig. Tack - säger jag!

Nu tänkte ja börja tjata om min för dagen borttagna tråd...men skiter i det för att hålla oss kvar på samma spår.

Tifo, Jag lovar att rapportera om jag hittar nåt som jag uppfattar som störande i "Välj en av två"-tråden. :)

Om ingen uppmärksammar moderatorerna på ett inlägg skrivet av en "huligan" så kan de inte veta att det bör tas bort.

Om ingen uppmärksammar moderatorerna nästa gång användaren beter sig illa missar de även att ta bort detta.

Om ingen uppmärksammar moderatorerna om samma användare beter sig illa gång efter gång kan inte moderatorerna och administratören veta att detta är en användare som troligen förtjänar avstängning.

Vi måste få er hjälp med att hålla efter dessa som inte kan bete sig på ett bra sätt. Men vi stänger inte av folk för en eller ett par mindre överträdelser.

Samtidigt tror jag ibland att vissa användare överreagerar på saker som egentligen inte är så illa menade eller som kanske är bättre att bara ignorera. Men använd ändå gärna varningstriangeln på dessa saker så kan moderatorn också titta på det och göra en bedömmning, det kanske var över gränsen eller av en användare som skrivit det som får bägaren att rinna över hos administratören :)

Laban skrev:
Jisses vad ni håller på.

Det verkar inte vara så många moderator på detta bygge i alla fall.
Tror jag har sett 6 st plus Gunnar på detta ställe men det måste vara många fler får jag hoppas och så får inte alla ta semester samtidigt ;)

Men alla är inte ett dugg intresserade av att svara i en sådan här tråd, eftersom det mesta ändå är upprepningar av vad som skrivits tidigare.;)

Gunnar skrev:
Om ingen uppmärksammar moderatorerna på ett inlägg skrivet av en "huligan" så kan de inte veta att det bör tas bort.

Om ingen uppmärksammar moderatorerna nästa gång användaren beter sig illa missar de även att ta bort detta.

Om ingen uppmärksammar moderatorerna om samma användare beter sig illa gång efter gång kan inte moderatorerna och administratören veta att detta är en användare som troligen förtjänar avstängning.

Vi måste få er hjälp med att hålla efter dessa som inte kan bete sig på ett bra sätt. Men vi stänger inte av folk för en eller ett par mindre överträdelser.

Samtidigt tror jag ibland att vissa användare överreagerar på saker som egentligen inte är så illa menade eller som kanske är bättre att bara ignorera. Men använd ändå gärna varningstriangeln på dessa saker så kan moderatorn också titta på det och göra en bedömmning, det kanske var över gränsen eller av en användare som skrivit det som får bägaren att rinna över hos administratören :)

Jo vi har ju rabblat detta en stund nu :crazy: Och även konstaterat att toleransen är för låg hos vissa av oss vilket inte precis sporrar att använda varningstriangeln.. /Fian som slutar tycka så mycket och höjer sin tolerans så alla är nöjda!

Senast ändrad av en moderator:

Fian skrev:
Jo vi har ju rabblat detta en stund nu :crazy: Och även konstaterat att toleransen är för låg hos vissa av oss vilket inte precis sporrar att använda varningstriangeln.. /Fian som slutar tycka så mycket och höjer sin tolerans så alla är nöjda!

Som Tifo säger... Det är väl synd om DU ska behöva ändra dig enligt bukefalos, eller är det bara för att du tycker att det verkar jobbigt att använda
report.gif
...???

Om fler tänker som du, i så fall och inte vill använda
report.gif
"i onödan", så kommer ju den här stämningen och "smågnället" finnas alltid... Så jag kan tycka att det vore bättre om både du och fler använde
report.gif
lite mer, så att vi moderatorer uppmärksammas på tveksamheter lite mer och kan diskutera ihop oss lite tillsammans med Gunnar. :bow:

Jag skrev det första svaret efter att ha läst första halvan av denna tråd, upptäckte sedan att det redan kommit en del svar på samma tema.

I övrigt undrar jag om du läste vad jag skrev?

Du skall inte ändra din toleransnivå, men gärna använda triangeln så vi blir uppmärksamma på användare som eventuellt bryter mot reglerna. Vi behöver hjälp med detta.
Självklart är det dock så att alla användare inte kan få precis som de vill, vi måste försöka hålla ungefär samma linje och toleransnivå, så att användarna vet vad de har att hålla sig till.
Om tillräckligt många anser att nivån är för hög så kommer den sänkas, detta görs genom att använda rapportera-triangeln.

Som jag förstår det kanske denna tråd inte var riktad till mig eller moderatorerna, utan möjligen till dem som beter sig illa i diskussionerna. Tyvärr tror jag inte att de flesta av dem kommer ta åt sig så mycket. De flesta av dem anser sig säkert inte göra något fel, andra struntar i regler, somliga mår inte riktigt bra.

Anledningen till att moderatorerna svarat och diskuterat detta beror troligen på att de känner ett ansvar för att försöka åtgärda dessa problem och att de då vill peka på vad ni andra kan göra för att underlätta deras arbete med att skapa en bättre stämmning.

Ingen vore gladare än vi om alla kunde bete sig trevligt och alltid följa regler och folkvett så att vi slapp lägga tid på det.

Att diskussionen kommer upp och att du själv ville försöka hjälpa till är bra, det vill jag verkligen tacka dig för.

Senast ändrad av en moderator:

IngelaH skrev:
Som Tifo säger... Det är väl synd om DU ska behöva ändra dig enligt bukefalos, eller är det bara för att du tycker att det verkar jobbigt att använda
report.gif
...???

Om fler tänker som du, i så fall och inte vill använda
report.gif
"i onödan", så kommer ju den här stämningen och "smågnället" finnas alltid... Så jag kan tycka att det vore bättre om både du och fler använde
report.gif
lite mer, så att vi moderatorer uppmärksammas på tveksamheter lite mer och kan diskutera ihop oss lite tillsammans med Gunnar. :bow:

Klart att jag kan använda triangeln och kommer att göra det också ;)

Japp tyvärr lever man inte i en sådan värld där sådan funktion inte behövs men ni gör ett jättebra jobb.

/Laban

Gunnar skrev:
Jag skrev det första svaret efter att ha läst första halvan av denna tråd, upptäckte sedan att det redan kommit en del svar på samma tema.

I övrigt undrar jag om du läste vad jag skrev?

Du skall inte ändra din toleransnivå, men gärna använda triangeln så vi blir uppmärksamma på användare som eventuellt bryter mot reglerna. Vi behöver hjälp med detta.
Självklart är det dock så att alla användare inte kan få precis som de vill, vi måste försöka hålla ungefär samma linje och toleransnivå, så att användarna vet vad de har att hålla sig till.
Om tillräckligt många anser att nivån är för hög så kommer den sänkas, detta görs genom att använda rapportera-triangeln.

Som jag förstår det kanske denna tråd inte var riktad till mig eller moderatorerna, utan möjligen till dem som beter sig illa i diskussionerna. Tyvärr tror jag inte att de flesta av dem kommer ta åt sig så mycket. De flesta av dem anser sig säkert inte göra något fel, andra struntar i regler, somliga mår inte riktigt bra.

Anledningen till att moderatorerna svarat och diskuterat detta beror troligen på att de känner ett ansvar för att försöka åtgärda dessa problem och att de då vill peka på vad ni andra kan göra för att underlätta deras arbete med att skapa en bättre stämmning.

Ingen vore gladare än vi om alla kunde bete sig trevligt och alltid följa regler och folkvett så att vi slapp lägga tid på det.

Att diskussionen kommer upp och att du själv ville försöka hjälpa till är bra, det vill jag verkligen tacka dig för.

Jo min tanke var och är faktiskt att ta upp problemet till ytan.. Inte att såga moderatorer.. :crazy: Tycker bara att det känns som att det istället övergick i en fight mellan mig och moderatorerna som har verkat i denna tråden och det var inte min mening med mina inlägg. Som jag sa innan så är jag både gammal och loj nog för att ta en sådan diskussion. ;)

Och även om de som tråden handlade om inte skulle bry sig så kanske den hade fått iaf en till att skärpa sig och det hade ju vart en plus.. eller hur?

Klart att känslan blir lite.. låt huliganerna (som jag kallar dem) hållas och hoppa istället på de som gnäller när flera moderatorer genast rusar till och börjar argumentera :crazy: Att som sagt var både blanda in IRL, Pika trådskaparen (mig) och ta upp andra trådar med namn på användare visar inte i mina ögon någon support eller något stöd för den som bryr sig.

Ledsamt att det blev så här! Det var inte det som var meningen med tråden.

Fian skrev:
Ledsamt att det blev så här! Det var inte det som var meningen med tråden.
Fast själv kan jag inte låta bli att tycka att tråden blev en helt klockren illustration på det du tog upp.... :smirk:
Jag uppfattar också att stämningen blir otrevlig lite här och var i vissa trådar på detta forum, förmodligen för att det är många hårda människor här som vill och tycker om att diskutera på ett sätt, som är totalt skilt från hur jag diskuterar. Det skulle aldrig falla mig in att använda triangeln, just för att jag inte är en sån person som är ute efter att sätta dit folk. Jag skulle känna mig som en otrevlig person om jag började varningstriangla folk, då skiter jag hellre i det, rynkar på näsan och tänker "otrevliga tölpar" och så går jag och gör något annat istället! ;)

Men den synen tycker jag är lite "bullshit".

Vi moderatorer, sitter inte och mejlar folk och talar om att... Den där Cassiopeja, hon rapporterade minsann det och DET inlägget från Nisse Hult och Hulda Maräng... :devil: Vi har annat för oss. Oftast reflekterar jag inte ens, över vem det är som rapporterar, då vi i mejlet inte ser vilket användarnamn det är som rapporterar och mejladresser lär man sig inte utantill när man får uppåt femtio rapporter om dagen... Det kan jag lugnt säga. :)

Så ni är väldigt anonyma, om ni inte är gulliga eller griniga och skriver en rar/mindre rar rad som tillägg och skriver under med användarnamnet.

Och jag kan säga, att jag är väldigt tacksam över er användare som är flitiga med att använda er lilla
report.gif
, ingen nämnd och ingen glömd. Ni är jätteviktiga för oss moderatorer, som annars ofta får höra att vi är "lite mjäkiga" i modereringen. Tycker ni att vi är "mjäkiga", ja då får ni väl visa det och pingla lite mer med
report.gif
. :rofl:

Mvh

IngelaH

Senast ändrad:

För min del spelar det absolut ingen roll om någon vet om det är jag som rapporterar ett inlägg eller ej.
"Mjäkiga" är nog det sista ord jag skulle använda om moderatorerna här!...

Nu är jag kanske lite petig men rätt ska vara rätt. ;) IngelaH, vi kan ju visst se vilken användare som anmäler inläggen, det står faktiskt först i mailet. :D Det var i förra systemet som det inte gick!

Men jag håller med om att jag inte för något register över vem som sagt vad och jag ser synpunkter enbart som positiva och informativa. Fram för mer synpunkter från folket, vi gillar synpunktande medlemmar! :bow:

/Erica

Jag tycker inte att ni är mjäkiga..
Och jag har aldrig kännt mig tvungen att plinga på nån trekant heller...
Jag kanske har för hög toleransnivå? :crazy:

Cheeserica skrev:
Nu är jag kanske lite petig men rätt ska vara rätt. ;) IngelaH, vi kan ju visst se vilken användare som anmäler inläggen, det står faktiskt först i mailet. :D Det var i förra systemet som det inte gick!

Där ser man hur noga jag läser avsändarraderna... :rofl:

Jag är mer intresserad av den felande länken, samt varför den är felande och var den passar bättre. :smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka