Trinity täcken

Spring17

Trådstartare
Såg att det fanns ett nytt märke på hööks som heter trinity. Är det någon som vet kvalité och passformen på täckena? :idea: tyckte regntäcket såg bra ut på bild iaf :p

Såg att det fanns ett nytt märke på hööks som heter trinity. Är det någon som vet kvalité och passformen på täckena? :idea: tyckte regntäcket såg bra ut på bild iaf :p

Jag tycker det ser ut som samma täcke som förut hette Premium Tornado. Om det är samma så har jag ett sånt och är mycket nöjd med både kvalité och passform :)

Fick mitt trinity stalltäcke 50 g. Blev snopen på att yttertyget var helt annorlunda mot vad man är van vid. Jag tror detta täcke skulle klara lite väta. morgondagg, lätt regn m.m.
Passformen vet jag ingenting om ännu.

Fick mitt trinity stalltäcke 50 g. Blev snopen på att yttertyget var helt annorlunda mot vad man är van vid. Jag tror detta täcke skulle klara lite väta. morgondagg, lätt regn m.m.
Passformen vet jag ingenting om ännu.

Fast ett stalltäcke är just ett stalltäcke. De är sällan gjorda för att klara regn och väta.

Ett stalltäcke håller inte för regn men hoppas du blir nöjd med passformen :)
Tyckte att regntäcket i katalogen såg ut att ha bra passform vid halsen :idea:

Menar hon inte tvärt om då? Alltså att hon är förvånad ATT just stalltäcke Skulle kunna klara av lite väta? Att det är de som är annorlunda?
Så uppfattat jag det i alla fall :D

Ja, så kan det också vara, att just detta stalltäcket skulle kunna klara lättare fukt. Svårt att förstå vad som avses. Annars tycker jag det är en trevlig modell, särskilt för hästar som får bogskav. Halvhals kan underlätta för dem att undvika tyck på skavställen på bogen.

Som någon skrev. Jag menar att jag köpte ett stalltäcke som var tänkt som stalltäcke och noterade att det möjligtvis tål lite väta. Såklart förstår jag att det inte helt gör det. Det har ett helt annat yttertyg än vad jag är van vid.
Passformen vaqr bra. Först tyckte jag att den var lite trång framtill, eller spänd. Men hästen kunde röra på sig utan problem. Antar att det är en sådan modell. JAg undrar bara hur den sitter på grövre hästar. Min är ganska smal framtill.

Som någon skrev. Jag menar att jag köpte ett stalltäcke som var tänkt som stalltäcke och noterade att det möjligtvis tål lite väta. Såklart förstår jag att det inte helt gör det. Det har ett helt annat yttertyg än vad jag är van vid.
Passformen vaqr bra. Först tyckte jag att den var lite trång framtill, eller spänd. Men hästen kunde röra på sig utan problem. Antar att det är en sådan modell. JAg undrar bara hur den sitter på grövre hästar. Min är ganska smal framtill.

Sitter det trångt framtill kommer det att ge skav på sikt.

Hm ja kanske bara funkar på väldigt små hästar då? O_o

Vissa märken har rykte om sig att passa småbogade hästar. Bucas var tidigare ett sådant märke (perfekt till de flesta travare), numera har jag inte koll. Men om det ligger tajt hade jag nog skickat tillbaka faktiskt. Bogskav är attans drygt, och särskilt nu i fällningstider är ju hästarna extra känsliga.

Min häst har 50 grams regnäcket :) Han har en väldigt smal bog och just där är det lite för stort, i övrigt sitter det bra på honom (ja han har lång rygg och korta ben, det är därför det ser så långt ut)

DSC_0903.jpg

DSC_0903.jpg

Senast ändrad:
Min häst har 50 grams regnäcket :) Han har en väldigt smal bog och just där är det lite för stort, i övrigt sitter det bra på honom (ja han har lång rygg och korta ben, det är därför det ser så långt ut)

DSC_0903.jpg

DSC_0903.jpg

Hur känns det i kvalitén? Håller det bra mot regn? :)

Detta täcke står emot vatten bättre och har ett material som det inte lika lätt blir hål i. Man kan få reda på hur mycket vatten det står emot genom att kolla efter antal vattenpelare. Regntäcket står emot 5000 vattenpelare det normala brukar vara 3000mm. Hur slittåligt det är ser man genom att kolla efter ripstop som är 900 på det här täcket det brukar vara 600 vanligtvis.

Om någon inte längre är i behov av sitt trinity 50g täcke så är jag intresserad av att köpa ett i storlek 155 :D

En häst i stallet har ett sånt, 300 g. Det gick sönder första dagen (alltså en STOR reva i yttertyget) och dom håller på och lagar det heeela tiden... Den hästen, min häst och tre hästar till går i samma hage, min häst är den som är ”lägst i rang”, dom andra hästarna brukar inte alltid vara så snälla mot honom och hans amigo bravo 12 får möjligtvis små, små hål men inte stora revor...

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
903
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 307
Senast: Enya
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Otherside
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka