trimma eng springer spaniel

miamiSwing

Trådstartare
Nån som vet hur mycket de ska trimmas på en ESS?
Har nån bilder på era trimmade gärna både framifrån o sidan så får se hur mycket som ska trimmas bort! Lägg gärna in först före och efterbilder.

Sv: trimma eng springer spaniel

Jag kan lova dig att det är att ta sig vatten över huvudet att försöka trimma utefter bilder. Ta istället kontakt med någon som är duktig på att trimma eng springer spaniel och be perosnen att visa dig!

Ha tyvärr inga bilder på min SS där man ser något vidare.
Jag trimmar honom själv. Har kollat när hans uppfödare trimmat 2 ggr. Kan säga att det inte blir i närheten av så fint som när uppfödaren trimmat. Men det blir ok.

Hade en sida på favoriter där det stod hur mycket och var man skulle trimma. Tyvärr är den bortrensad av sambon :devil:
Prova att googla lite vettja :)

Det finns jättebra sidor på nätet där dom förklarar hur mkt var mm.:idea: Jag skulle dock råda av egen erfarenhet att be någon duktig att visa innan man själv ger sig på det!:angel:

Enklast är om du tar kontakt med din hundfrisör i närheten. Annars är det ungefär samma trimmönster på en springerspaniel som på en setter. Ryggen ska plockas, öronen och halsen ska klippas. Behängen jämnas till om det behövs. Glöm för all del inte tassarna.

Man ska aldrig klippa uppe på huvudet då pälsen blir lockig. Plocka stråna som sticker upp.

Det vet jag faktiskt;) Den där sidan i överlag är inte spec bra.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras... 2
Svar
30
· Visningar
2 160
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 044
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka