Trickutmaning! (nästan adventskalender?)

Migo

Trådstartare
Lite sent påkommet, men jag tycker att vi kör en ordentligt trickutmaning fram till jul! Ett trick i vecka, ett om dagen eller så många vi bara kan samla ihop?

Frodo börjar med att utmana er i att koka kaffe. Allt frishejpat och all träning finns med på denna lilla filmsnutt:

Lite mer steg för steg, med hjälp av targets (lånad film från youtube)

Kör hårt!

Jaaaaaaaa!!!! :bump::banana::bump:
Tack för inspiration och munterhet i vintermörkret! :up:

Jag antar att det är OK att hamna lite på efterkälke, så ifall "alla" klarar ett trick på x dagar kan man ändå komma skrytandes i efterhand om det tar ens egen geni x+20 dar? :p

Lite sent påkommet, men jag tycker att vi kör en ordentligt trickutmaning fram till jul! Ett trick i vecka, ett om dagen eller så många vi bara kan samla ihop?

Frodo börjar med att utmana er i att koka kaffe. Allt frishejpat och all träning finns med på denna lilla filmsnutt:

Lite mer steg för steg, med hjälp av targets (lånad film från youtube)

Kör hårt!

:confused:

Jag får inte filmen med din egen hund att funka som film upptäcker jag nu? Bara en klickbar bild, men händer inget när man klickar på den?

Eh har jag sagt att jag egentligen är skitstressad och har hur mycket som helst nu före jul som måste göras? :angel: Men å andra sidan så innebär det även att hundkraken får lite mindre uppmärksamhet än vad han behöver så jag borde hoppa på det här för hans skull! :up:

Eh har jag sagt att jag egentligen är skitstressad och har hur mycket som helst nu före jul som måste göras? :angel: Men å andra sidan så innebär det även att hundkraken får lite mindre uppmärksamhet än vad han behöver så jag borde hoppa på det här för hans skull! :up:

Komigenurå! Tänk på stackars lilla undanskuffade vovven!

d6b3efd8576ff56ade3802608b049351.gif

Men jag ligger ljus år efter er andra, här har vi fullt upp att ens förstå det här med target... Både han och jag, jag är lite trög och han är ubersnabb, så hann hinner göra 100 olika grejer innan jag kommer på att han gjorde en grej rätt i början... :D
Men det här ger mig kanske lite idéer om hur jag ska träna! :D

Men jag ligger ljus år efter er andra, här har vi fullt upp att ens förstå det här med target... Både han och jag, jag är lite trög och han är ubersnabb, så hann hinner göra 100 olika grejer innan jag kommer på att han gjorde en grej rätt i början... :D

Jag kör helt på frishejping, är mest ute efter att trötta ut hunden så hjälpmedel känns ovärt ;)

Ha, du kan inte mena Monster och mig i detta "er" i alla fall! :rofl:

Tio spänn på att Lille Fjant tar en titt på upplägget, plockar upp skålen, välter ut allt vatten på golvet och springer iväg med sin nya leksak... :cautious: :laugh:

Det är väl dock träningen som ska vara det roliga, inte resultatet. Så kör vi i alla fall. ;)

Inte lär min film se ut som @Migo s heller (tack, med länken kunde jag se! :up:), snarare flera dagar ihopklippta. Och inga garantier för hur den slutar. :p

Äh, Frodo är ett träningsgeni, jag borde lägga ut film på hur det ser ut med Fridolf :laugh::rofl:

Han har gjort tre gånger så många repetitioner och har precis kommit fram till att han faktiskt måste blöta ner sig för att få klick. Och han ser INTE nöjd ut över den upptäckten kan jag lova, så han ska nog få slippa just det här tricket :grin:

Jag tror att vi ska försöka haka på! Lätta samvetet en aning. ^^
Kul initiativ - och fina Frodo!

Åh, jag som inte ens klickat in trollet. Kanske dags att ta tag i det först och se hur långt vi hinner.

Hmm, koka kaffe? Är det att stoppa ner nosen under vattnet så länge att det blir bubblor? "nyfiken"
Min vovva är väldigt otränad på att tricksa (utom vardagstricks typ high-five och snurra runt :) ) och inte alls klickertränad. Dock gör hon nästan vad som helst för godis ;) så vi tänkte pröva lite.
Hängde inte riktigt med på filmerna, men funkar det att hon sticker ner nosen under vattnet för att ta en godis ur min hand, där handen är så djupt att hon "bubblar", eller måste hon göra själv?

Åh, jag som inte ens klickat in trollet. Kanske dags att ta tag i det först och se hur långt vi hinner.
:o Jag och klicker fungerar inte så bra ihop... Så jag kör med ett bra! Jag som är en sucker för utmaningar lyckades åtminstone få honom att förstå att han skulle stoppa nosen i burken för att få sitt "bra" och godis! :D Nackdel är att han nu följer mig hack i häl om det kan vara så att jag kanske hittar på något roligt... ;) Lite drygt när man plockar ur diskmaskinen så då får jag istället skicka honom att lägga sig i korgen. :D

Hmm, koka kaffe? Är det att stoppa ner nosen under vattnet så länge att det blir bubblor? "nyfiken"
Min vovva är väldigt otränad på att tricksa (utom vardagstricks typ high-five och snurra runt :) ) och inte alls klickertränad. Dock gör hon nästan vad som helst för godis ;) så vi tänkte pröva lite.
Hängde inte riktigt med på filmerna, men funkar det att hon sticker ner nosen under vattnet för att ta en godis ur min hand, där handen är så djupt att hon "bubblar", eller måste hon göra själv?

Tanken är att hunden ska göra det själv, men det är ju våra hundar och vår träning så det räcker ju att du själv är nöjd med hur långt ni kommer egentligen! :up:

Så vitt jag vet har vi inga domare, poäng eller priser i den här kalendern. ;)

Jag har upptäckt att jag inte har någon genomskinlig skål, så jag måste nog ta en sväng till ÖB eller nåt sånt. :p

Min bubblar mer än gärna i vattenskålen om det trillat ner en bit mat där, så jag ska definitivt försöka få henne att göra det på kommando :D

Jag har en film från när hon kokar kaffe i en sjö i somras, samtidigt som hon plockar vita stenar från botten med typ hela huvudet under ytan, men den räknas kanske inte? :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Budget
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Min man är död

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka