Sv: Trick

Min äldre kan:

"Gå och pinka"

samt

"Gå och bajsa"

Mycket användbart när man inte har lust att vara ute i duggregnet längre och hunden bara intresserar sig för att nosa... Eller före ett spår eller innan man ska in på lydnadsplan!

Förutom alla vanliga som sitt, ligg osv. så kan min fox:

- Sitt fint
- Tass (höger)
- Vacker tass (vänster)
- Dansa (snurra runt på två ben)
- Gå (på två ben)
- Hopp (rakt upp i luften eller över ben/annat)
- Kram
- Stegra
- Vänster, syftar på vänster galopp. bara för att hon alltid valde korsgalopp när hon kom hit. Det var ett mycket omfattande jobb att lära om.
- Höger, syftar på höger galopp
- Markera, med framtassarna.
- Kryp
- Give me five
- Give me ten
- Sjung (Yla)
- Skall
- Vänta, när man lägger godis på tass/ben/rygg/annat

Påbörjat rulla runt, lägga godis på nosen och slalom mellan benen.
Sen är hon ju lydnads- och agilitytränad. Har även låtit henne dra en pulka (utan människa såklart), springa över pappers/plastpåsar etc. bara för miljöträning, hon var lite känslig med sånt förut.

Min hund kan:
Död
Sitta fint
Vacker tass
Give me five
Spela död
Skall
Puss (dock mycket motvilligt då hon inte gillar pussar)
Höger och vänster tass
Vinka
Hoppa upp i luften
Markera på ett lock (slå med tassen hysteriskt för att få en godis:rofl: )

Vi håller på att lära oss att slicka runt munnen och balansera godis på näsan (det är svårt säger min hund)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 732
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 274
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 279
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! I mitten av februari får jag äntligen hem min efterlängtade staffetik :). Jag har egentligen inga problem med att ha en hund...
Svar
5
· Visningar
917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka