triangelmärkt???

tinafinis

Trådstartare
Hittar ingen bra tråd så ja skriver här.

vad exakt är triangelmärkning???
är det att hästen är utdömd och att man typ har redan fått ut försäkringspengar trots att man behåller hästen vid liv o så får den sin tattoo???

eller kan nån förklara eller länka tille n bra sida med info??

mvh tina

Sv: triangelmärkt???

Det är ungefär som du säger, med tillägget att man inte får ut hela livbeloppet. Oftast får man ut allt utom 10 000:- som hästen fortfarande är livförsäkrad för.

En triangelmärkt häst kan aldrig försäkras för mer än vad den har kvar i livvärde, även om du skulle betala ett högre pris vid köp.

Sv: triangelmärkt???

*knapplan*

Stammer det att en triangelmarkt hast inte far tavla, eller ar det bara nagot jag har fatt for mig?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 537
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 891
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 666
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka