S
Sandrizs
I våras gjorde min häst Fiona illa sig i hagen, inte speciellt allvarligt blev bra direkt. Men nu har hon fått en rörelsestörning i vänster bak som synts mer när jag börjar kräva mer vid ridning så vi bestämde oss för att åka till kliniken och kolla upp henne, tänkte att hon kanske hade nån inflammation eller så åsså visar de sig vara mkt värre! Hon har i vänster bakknä pålagringar och flera kraftiga inflammationer, och veterinären tror inte att hon kommer hålla för min träning utan bara för promenadridning. Hon reagerade kraftigt på böjprov på detta ben men även på höger bak satt de kanske är något där också de vet vi inte än, nu är hon behandlad och ska på återbesök om 3 veckor och se om hon blivit nå bättre. men de känns så jobbigt nu för 1 månad sen fick vi ta bort en av våra hästar pga. skada i hagen och nu detta..varför ska ja måsta ha sån otur med hästarna :/
va tycker ni, ska jag triangelmärka henne? men hon är ett 11 årigt stort halvblod och hon gillar inte att bara gå i hagen utan vill vara i "centrum" och bli riden, hon har svårt att känna sig "hemma" på nya ställen och kan bli ganska stressad, hon är lugn och snäll men man märker på hon att hon inte mår bra. Vill inte sälja henne för jag tror inte alltid hon har haft de så bra och nu efter 1 år börjar hon känns sig hemma så jag vill inte att hon ska måsta flytta igen men om ja ska kunna behålla henne så kommer jag inte kunna köpa en häst som jag kan träna med och jag vill inte bara luffsa i skogen utan träna men samtidigt vill jag de bästa för Fiona! blev ett långt inlägg men ville få skriva av mig lite..
va tycker ni, ska jag triangelmärka henne? men hon är ett 11 årigt stort halvblod och hon gillar inte att bara gå i hagen utan vill vara i "centrum" och bli riden, hon har svårt att känna sig "hemma" på nya ställen och kan bli ganska stressad, hon är lugn och snäll men man märker på hon att hon inte mår bra. Vill inte sälja henne för jag tror inte alltid hon har haft de så bra och nu efter 1 år börjar hon känns sig hemma så jag vill inte att hon ska måsta flytta igen men om ja ska kunna behålla henne så kommer jag inte kunna köpa en häst som jag kan träna med och jag vill inte bara luffsa i skogen utan träna men samtidigt vill jag de bästa för Fiona! blev ett långt inlägg men ville få skriva av mig lite..