Triangelmärkning?

A

alke_

Usch... fick beskedet idag att min systers pålle troligen inte kommer att bli helt återställd efter att vi upptäckte han hade grov hovledsinflammation bf.

Nu efter behandlingar o allt har han blivit bra på ena fram men är 1grads hälta på höger idag (var hos vet idag). efter andra behandlingen var han inte halt alls o hade bättrat sig nått så enormt men sen kom hältan tilbaka nån vecka efter 3dje behandlingen, det kan vara att han har stukat sig i hagen så det ordinerades buta nu för ett par dagar. Vet ville se honom igen om 4 veckor, men är han inte bra tills dess så har hon gett oss alternativet att dömma ut el triangelmärka. utdömmning är inget val för oss då han älskar livet! samt han ej till synes har ont vilket vet håller med om

Det jag undrar om triangelmärkningen är: får man behålla vet.försäkringen på hästen, el försvinner den osse?
för att inte ha nån vet.försäkring känns inte bra alls.

Sv: Triangelmärkning?

Nej, du får behålla veterinärvårdsförsäkring på triangelmärkt häst.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 931
Senast: Lipperta
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 703
Senast: skuggi
·
Hästvård För ca 2 veckor sedan när jag skulle ta in min gamla trotjänare (32 år) så var hon halt på vänster fram så det syntes I skritten. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: katja
·
Hästvård Min häst blev halt för ett par veckor sedan. Var hos vet och då blev diagnosen efter utredning "lätt stukning" och behandling med...
Svar
6
· Visningar
2 296
Senast: L8P8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka